Kraj

SC Johnson rozpoczął równolegle pięć kampanii reklamowych

Pronto przeciw Kurzowi to nazwa nowych jednorazowych ściereczek do czyszczenia mebli koncernu SC Johnson, dla których kampanię reklamową zaplanował i...

Pronto przeciw Kurzowi to nazwa nowych jednorazowych ściereczek do czyszczenia mebli koncernu SC Johnson, dla których kampanię reklamową zaplanował i realizuje dom mediowy Optimedia, natomiast koncepcję reklam adaptowała do polskich potrzeb agencja Ad Fabrika FCB. Celem kampanii jest wprowadzenie produktu na rynek i wsparcie jego sprzedaży. Kampania jest realizowana w telewizji oraz prasie kobiecej i wnętrzarskiej. Zgodnie z planem przygotowanym przez Optimedia 30-sekundowe spoty reklamy telewizyjnej pojawiają się w TVP, TVN i TVN Siedem. Kampania prasowa wykorzystuje takie tytuły jak: “Claudia”, “Naj”, “Olivia”, “Pani Domu”, “Przyjaciółka”, “Tina”, “Viva”, “Świat Kobiety”, “Chwila dla Ciebie”, “Życie na Gorąco”, “Poradnik Domowy”, “M jak mieszkanie”, “Moje Mieszkanie” oraz “Cztery Kąty”. “Kampania ma na celu przekonanie konsumentek, by do codziennego usuwania lekkich zabrudzeń używały ściereczek Pronto. Dzięki telewizji przede wszystkim budujemy świadomość obecności produktu na rynku. Natomiast kampania prasowa ma czytelniczki wyedukować, tzn. bliżej wyjaśnić w jakich sytuacjach chusteczki te są bardzo przydatne i jakie są ich dodatkowe zalety” – powiedziała Iwona Kołodziejek, senior media planner w Optimedia, odpowiedzialna za SC Johnson. Oprócz ściereczek Pronto SC Johnson rozpoczął w marcu kampanie reklamowe dla jeszcze czterech innych produktów. Wszystkie te kampanie zostały przygotowane i są realizowane przez Optimedia. Pierwsza realizowana jest dla Brise MiniSpray – kampania dla odświeżaczy powietrza. Prowadzona jest w telewizji oraz w prasie kobiecej. W kampanii telewizyjnej wykorzystano strategię zakupu mediów typu “top & tail”. Zgodnie z nią spot telewizyjny jest prezentowany w dwóch częściach – na początku bloku reklamowego emitowany jest 20-sekundowy film, zaś na koniec 10-sekundowe przypomnienie. Druga – dla Mr Muscle Universal Orange Action – kampania płynu i ściereczek do czyszczenia zawierających wyciąg z olejku ze skórek pomarańczy. Prowadzona w telewizji z wykorzystaniem 30-sekundowego spotu oraz wspierana jest w punktach sprzedaży (POS – Point of Sale). Trzecia dotyczy Pronto do pielęgnacji i czyszczenia podłóg drewnianych – kampania dla płynu do mycia podłóg w całości prowadzona w telewizji oparta na emisji 30-sekundowego spotu. Ostatnią przygotowano dla Brise Essences – kampania odświeżaczy powietrza w całości prowadzona w telewizji z wykorzystaniem 30-sekundowego spotu. Kampanie telewizyjne w każdym wypadku obejmują dwa programy TVP, TVN oraz TVN Siedem. Optimedia od początku lat 90. odpowiadają za kompleksową obsługę mediową wszystkich produktów należących do portfolio SC Johnson. Obsługa obejmuje analizy, budowanie strategii kampanii mediowych oraz planowanie i kupowanie czasu i powierzchni reklamowej. Według Expert Monitora w ubiegłym roku koncern SC Johnson wydał na reklamę ok. 50 milionów złotych.