Zagranica

Lorillard protestuje przeciwko antynikotynowej reklamie

Firma tytoniowa Lorillard Tobacco zaprotestowała przeciwko społecznej reklamie antynikotynowej finansowanej przez fundację American Legacy. Firma uważa, że niektóre reklamy dyskredytują...

Firma tytoniowa Lorillard Tobacco zaprotestowała przeciwko społecznej reklamie antynikotynowej finansowanej przez fundację American Legacy. Firma uważa, że niektóre reklamy dyskredytują branżę tytoniową. American Legacy powstała na mocy porozumienia przemysłu tytoniowego z władzami stanowymi, na jej fundusz firmy tytoniowe wpłacają pieniądze, a fundacja prowadzi akcje edukacyjne o szkodliwości palenia. Porozumienie zawarte w 1998 r. przewiduje jednak, że reklamy społeczne nie będą oczerniać firm tytoniowych. Według Lorillard Tobacco ta zasada została naruszona, ale mimo to zdecydował o wpłaceniu swojej składki na fundację w wysokości 29 mln dol.