Kraj

Sprzedaż "Przekroju" wzrosła ponaddwukrotnie

Prowadzona obecnie kampania reklamowa "Przekroju" przyniosła efekty - sprzedaż tygodnika zwiększyła się ponaddwukrotnie. Według informacji wydawcy - wydawnictwa Edipresse Polska...

Prowadzona obecnie kampania reklamowa “Przekroju” przyniosła efekty – sprzedaż tygodnika zwiększyła się ponaddwukrotnie. Według informacji wydawcy – wydawnictwa Edipresse Polska – 13. numer magazynu sprzedał się w nakładzie 130 tys. egzemplarzy. Wcześniej, w styczniu br. sprzedaż “Przekroju” wynosiła ok. 50 tys. egzemplarzy. Wydawnictwo podjęło decyzję o zwiększeniu nakładu tygodnika o 50 tys. – do 230 tys. egzemplarzy. Na wzrost sprzedaży miała wpływ trwająca obecnie kampania reklamowa, która wystartowała na przełomie marca i kwietnia br. i potrwa do połowy maja br. Prowadzona jest ona w telewizji, prasie, radiu oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej (szczegółowo o tej kampanii pisaliśmy w DS “MMP” 31 marca br.). Kreację tej kampanii przygotował duet kreatywny Andrzej Maruszeczko i Robert Sieradzki, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann. Agnieszka Smit, dyrektor ds. rozwoju i kontaktów międzynarodowych Edipresse Polska, podkreśla, że wyniki odświeżonego “Przekroju” to także efekt “nowatorskiej formuły, przekazu pełnego emocji oraz wyboru świetnych tematów”. “Nasi czytelnicy docenili też ciekawe rozwiązania graficzne oraz doskonałą jakość papieru” – uważa Smit. Prace nad zmianą formuły “Przekroju”, nowym layoutem i szatą graficzną magazynu trwały od stycznia tego roku – wydawca ma nadzieję, że dzięki temu “Przekrój” będzie trafiał do znacznie młodszej niż do tej pory grupy odbiorców. Średni nakład “Przekroju” w 2002 r. (styczeń-wrzesień, dane: ZKDP) wynosił 74 tys. W tym samym czasie średnia sprzedaż magazynu kształtowała się na poziomie 47 tys. egz. Wpływy reklamowe tego tytułu za ub.r. wyniosły 2,8 mln zł. (MB)