Kraj

Procter & Gamble wspiera sprzedaż nowej serii produktów Pantene

Procter & Gamble Polska rozpoczął kolejną kampanię reklamową, której celem jest wsparcie sprzedaży nowej linii produktów do pielęgnacji włosów marki...

Procter & Gamble Polska rozpoczął kolejną kampanię reklamową, której celem jest wsparcie sprzedaży nowej linii produktów do pielęgnacji włosów marki Pantene Pro-V. Za działania reklamowe z zakresu ATL odpowiada agencja reklamowa Grey Worldwide Warszawa i dom mediowy MediaCom Warszawa, natomiast za promocje w miejscach sprzedaży firma marketing services PMI. Nowe produkty opatrzone są nazwą “Złota linia – Intensywna regeneracja” (szampon, odżywka, szampon z odżywką w opakowaniach 200 ml oraz szampon w opakowaniu 400 ml). Przeznaczone są do pielęgnacji włosów osłabionych i jako nowość w portfolio Procter & Gamble zawierają krem odżywczy. W strategii komunikacji marketingowej główną rolę odgrywa telewizja, w której emitowane są dwa spoty reklamowe. Pierwszy (30-sekundowy) składa “obietnicę” poprawy jakości fryzury, drugi (20-sekundowy) “udowadnia” skuteczność stosowania nowych produktów Pantene Pro-V. W filmach reklamowych występuje Apolonia Babiak, prezenterka telewizji muzycznej MTV. Reklamę telewizyjną wspierają reklamy w prasie i internecie. Jednocześnie prowadzona jest akcja promocyjna w centrach handlowych. W weekendy w blisko 50 punktach sprzedaży pojawiają się tzw. beauty centers, w których konsultantki marki prezentują produkt oraz mierzą efektywność jego stosowania. Kampania reklamowo-promocyjna rozpoczęła się w kwietniu br. Informacja o terminie jej zakończenia oraz wysokości budżetu nie została ujawniona. Do głównych konkurentów marki Pantene Pro-V na rynku polskim należą brandy Elseve i Fructis (L’Oreal), Dove (Unilever), Nivea (Beiersdorf-Lechia) i Glisskur (Wella). Wydatki na reklamę Pantene Pro-V w mediach (telewizja, radio, prasa) sięgnęły w 2002 r. kwoty 35,5 mln zł (źródło: Expert Monitor). (JP)