Kraj

W czerwcu ruszy kampania BTL promująca muzykę Chopina

Na czerwiec br. planowany jest start projektu promującego muzykę Chopina i wszelkie z nią związane imprezy kulturalne. Kampania będzie używać...

Na czerwiec br. planowany jest start projektu promującego muzykę Chopina i wszelkie z nią związane imprezy kulturalne. Kampania będzie używać głównie narzędzi BTL. Inicjatorem przedsięwzięcia jest centrum telemarketingowe BanCom i Towarzystwo im. Fryderyka Chopina, w projekt zaangażowanych jest także kilka innych firm, m.in. z branży marketingowej, pomysł zyskał także poparcie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Już za kilka tygodni ma ruszyć przygotowany przez agencję Artegence we współpracy z BiznesNet obszerny serwis internetowy Międzynarodowego Centrum Informacji Chopinowskiej, będzie on dostępny początkowo w języku polskim i angielskim, a do końca roku także w ośmiu innych językach. Ma on zbierać wszelkie informacje o kompozytorze, koncertach, stypendiach dla artystów zarówno w Polsce, jak i na świecie, a także informacje o krajowych ofertach turystycznych związanych z Chopinem. BanCom uruchomi infolinię 0-800-CHOPIN (z zagranicy dostępna z innego numeru), gdzie w języku polskim i angielskim będzie można uzyskać większość informacji dostępnych w serwisie www. BanCom będzie prowadzić także związane z projektem akcje telemarketingu wychodzącego. Innym przedsięwzięciem będzie newsletter internetowy przekazujący najnowsze informacje ze świata chopinowskiego. Planowane jest także uruchomienie miesięcznika w języku polskim i angielskim “Informator Chopinowski”, który ma być m.in. dostępny we wszystkich biurach PLL LOT na świecie i polskich placówkach dyplomatycznych. Na czerwiec br. zapowiadana jest także kampania PR promująca muzykę Chopina, informująca o infolinii i serwisie www, niewykluczona jest w kolejnych miesiącach także kampania ATL. Waldemar Rzepecki, prezes Centrum Telemarketingowego BanCom, mówi, że działalność firm zaangażowanych w kampanię ma charakter non profit i tak zapewne zostanie co najmniej przez rok. Być może w przyszłości pojawią się sponsorzy i reklamodawcy. Niewykluczone, że dla projektu uda się uzyskać pieniądze z funduszy przedakcesyjnych. “Chcemy dotrzeć z naszym przekazem do biznesu, obcokrajowców zainteresowanych turystyką kulturalną w Polsce i melomanów” – mówi Waldemar Rzepecki. Według niego Chopin może stać się formą promocji Polski i polskich firm, tak jak to stało się w Austrii z nazwiskiem Mozarta, który jest już praktycznie marką handlową i synonimem Austrii. (TW)