Interactive Advertising Bureau (IAB) formalnie zaakceptowało cztery nowe formaty reklam internetowych. Według przedstawicieli organizacji są to nośniki “większe i lepiej dostosowane do potrzeb reklamodawców kupujących powierzchnię reklamową w sieci”. Cztery nowe formaty rekomendowane przez IAB to: “leader board” – reklama w formie dużej wstęgi przesuwającej się na górze ekranu o rozmiarze 728×90 pikseli, skyscraper o rozmarze 160×600 pikseli umieszczany pionowo po prawej lub lewej stronie ekranu oraz dwa prostokątne formaty o rozmiarach 300×250 i 180×150 pikseli. Większość wydawców i właścicieli największych serwisów internetowych twierdzi, że wprowadzi nowe formaty do swojej oferty w ciągu roku. Deklarację tego typu złożyli m.in.: America Online (należąca do AOL Time Warner), CNET Networks, CondeNet (wydawnictwa Conde Nast Publications), Forbes.com, MSN (Microsoftu) oraz Yahoo!. (“Advertising Age”)