Zagranica

Norweska poczta proponuje klientom usuwanie listów z reklamami

Norweska Poczta (Posten) zaoferowała swoim klientom nową usługę polegającą na filtrowaniu przychodzących przesyłek pocztowych i usuwaniu z niej reklam. "Jeśli...

Norweska Poczta (Posten) zaoferowała swoim klientom nową usługę polegającą na filtrowaniu przychodzących przesyłek pocztowych i usuwaniu z niej reklam. “Jeśli któryś z naszych klientów nie życzy sobie otrzymywania przesyłek reklamowych w swojej poczcie, będziemy je usuwać i usługę tę wykonamy bezpłatnie” – powiedziała Anne Mari Halsan, dyrektor marketingu Posten. Klienci firmy mogą wypełnić formularz i zadeklarować, że chcą otrzymywać przesyłki reklamowe, ale tylko określonej typu, np. że chcą otrzymywać reklamy związane ze sportem i podróżami, a nie są zainteresowani reklamami samochodów czy firm budowlanych itp. Według prawa obowiązującego w Norwegii, aby wysłać bezpośrednią przesyłkę w ostemplowanej kopercie na prywatny adres odbiorcy, marketerzy muszą mieć jego wyraźną pisemną zgodę, natomiast wolno im wysyłać przesyłki reklamowe w formie druków bezadresowych. Posten rozsyła do wszystkich norweskich domów formularz na temat preferencji w wyborze reklam – te dane trafią do bazy danych firmy, która będzie te informacje udostępniać marketerom odpłatnie.