Kraj

France Telecom rozważa konsolidację budżetów mediowych także w Polsce

France Telecom (FT), udziałowiec m.in. firm telekomunikacyjnych Telekomunikacja Polska SA i PTK Centertel, rozważa koncepcję skonsolidowania budżetów mediowych wszystkich firm,...

France Telecom (FT), udziałowiec m.in. firm telekomunikacyjnych Telekomunikacja Polska SA i PTK Centertel, rozważa koncepcję skonsolidowania budżetów mediowych wszystkich firm, w których jest kapitałowo zaangażowany. Jest to część globalnego planu restrukturyzacji koncernu o nazwie Top, którego częścią jest koncepcja stworzenia jednej grupy zakupowej zajmującej się inwestycjami reklamowymi w mediach. “Inicjatywa ta jest obecnie rozpatrywana na poziomie studiów i analiz. Nie wiadomo nawet, czy skonsolidowany budżet mediowy FT będzie obsługiwany przez jedną, czy więcej sieci domów mediowych. Nie mamy również pewności, czy Polska zostanie objęta tym programem” – uważa Bogusław Biszof, dyr. pionu komunikacji korporacyjnej Telekomunikacji Polskiej SA. Przyznaje, że decyzja o tym, czy na rynku polskim status planowania i zakupu mediów dla spółek, w których udziały ma FT, ulegnie zmianie, zapadnie najprawdopodobniej za trzy miesiące. Obecnie prowadzone są na rynku polskim wstępne rozmowy i konsultacje ze wszystkimi domami mediowymi należącymi do sieci międzynarodowych. Według przedstawicieli France Telecom konsolidacja budżetów mediowych na poziomie globalnym zacznie obowiązywać, począwszy od 1 stycznia 2004 r. W Polsce za budżet mediowy Telekomunikacji Polskiej SA (wydatki tej firmy w 2002 r. zamknęły się w kwocie 134,6 mln zł) odpowiada dom mediowy Media Direction OMD, zaś planowaniem i zakupem mediów dla PTK Centertel (w ub.r. wydatki osiągnęły poziom 232,7 mln zł) zajmuje się dom mediowy Initiative Media Warszawa (dane: Expert Monitor). (PR, JP)