Zagranica

Hakuhodo chce kupić agencję reklamową Mendelsohn/Zien z USA

Według nieoficjalnych informacji japońska agencja reklamowa Hakuhodo zainwestowała w amerykańską agencję reklamową Mendelsohn/Zien z Los Angeles. Przedstawiciele agencji nie potwierdzili...

Według nieoficjalnych informacji japońska agencja reklamowa Hakuhodo zainwestowała w amerykańską agencję reklamową Mendelsohn/Zien z Los Angeles. Przedstawiciele agencji nie potwierdzili tych informacji. Hakuhodo w ubiegłym tygodniu zaprzeczyła, że zamierza kupić agencję ze Stanów Zjednoczonych. Japońska prasa branżowa uważa jednak, że inwestycja zostanie zrealizowana w tym tygodniu. Klientem agencji Mendelsohn/Zien jest m.in. BMW. Według ubiegłorocznego rankingu agencji reklamowych “Advertising Age” agencja ta plasowała się na 94. miejscu, awansując z pozycji 133. w 2001 r. Mendelsohn/Zien osiągnęła w ub.r. 17 mln dol. przychodów. Hakuhodo jest drugą co do wielkości agencją reklamową w Japonii. Wedle kryterium osiąganych wyników finansowych agencja plasuje się między Grey Global Group i Cordiant Communications Group. Jej przychody ze sprzedaży wyniosły w ub.r. 870 mln dol. (“Advertising Age”)