Firma farmaceutyczna Solvay Pharma Poland, polskie przedstawicielstwo Solvay Pharmaceuticals, wspiera reklamą lek bez recepty (OTC) ułatwiający trawienie Kreon 10000. Strategią, kreacją oraz planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja Communication Unlimited. 30-sekundowy spot telewizyjny wyreżyserował Bogusław Linda. “Celem kampanii jest wykreowanie marki i wizerunku leku głównie wśród osób z problemami trawiennymi i stosujących się do zasad zdrowego żywienia” – mówi Agnieszka Sobczak, specjalista ds. PR Solvay Pharmaceuticals. Spoty pojawiają się w telewizji (TVP1, TVP2, TVP3, TV4, TVN Siedem) oraz w radiu (Polskie Radio Program 1 – PR1). Hasło kampanii brzmi: “Przed jedzeniem na trawienie”. Kampania potrwa do końca maja br. Skierowana jest do osób w średnim i starszym wieku mających problemy z trawieniem. Budżet kampanii nie został ujawniony. Solvay Pharmaceuticals wchodzi w skład koncernu chemiczno-farmaceutycznego Solvay z siedzibą w Brukseli. W Polsce Solvay Pharmaceuticals oferuje zarówno leki OTC, jak i etyczne. Przedstawicielstwo koncernu w Polsce działa od 1992 r. Leki OTC oferowane przez firmę w Polsce, oprócz Kreon 10000, to: Algesal, Alvityl, Ceolat, Duphalac i Valdispert. W ub.r. Kreon 10000 nie był wspierany reklamowo. W 2002 r. koncern wydał łącznie na reklamę swoich brandów w Polsce 1,277 mln zł, a w pierwszym kwartale br. 91 tys. zł (wszystkie dane: Expert Monitor). Swoje brandy firma reklamowała tylko w prasie i magazynach. (PM)