M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

GlaxoSmithKline rozważa możliwość wsparcia reklamowego dla Solpadeine

Serwis Dzienny | 9 maja 2003, 00:00

Produkowany przez firmę GlaxoSmithKline (GSK) lek dostępny bez recepty (OTC) Solpadeine (tabletki przeciwbólowe występujące w trzech formach: tabletek musujących, tabletek...

Produkowany przez firmę GlaxoSmithKline (GSK) lek dostępny bez recepty (OTC) Solpadeine (tabletki przeciwbólowe występujące w trzech formach: tabletek musujących, tabletek i kapsułek) może być wspierany reklamowo jesienią br. - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Producent nie ujawnia szczegółów tych planów. "Rozpatrujemy możliwości wsparcia sprzedaży tego leku w Polsce. Uważnie przyglądamy się działaniom na innych rynkach - głównie w Irlandii, gdzie Solpadeine jest liderem w swojej kategorii - posiada ponad 50 proc. udziałów rynkowych" - mówi Sylwia Piankowska, szef kategorii leków przeciwbólowych i przeciwprzeziębieniowych GlaxoSmithKline Pharmaceuticals. Strategią i kreacją działań związanych z Solpadeine zajmie się agencja reklamowa Gruppa 66/Ogilvy, która obsługuje już inne leki GSK: Panadol, Panadol Baby & Infant, NiQuitin i Zovirax. Marka Solpadeine jest obsługiwana przez grupę Ogilvy na całym świecie. Planowaniem i zakupem mediów dla wszystkich marek GSK zajmuje się dom mediowy Universal McCann. Marka Solpadeine nie była wspierana reklamowo od połowy lat 90. GlaxoSmithKline to międzynarodowy koncern farmaceutyczny. W 2001 r. łączna wartość sprzedaży leków produkowanych przez koncern stanowiła 22 proc. wartości wszystkich leków sprzedanych na świecie. W Polsce koncern jest właścicielem zakładów GlaxoSmithKline Pharmaceuticals w Poznaniu. Do 2004 r. wydatki inwestycyjne GSK w Polsce mają sięgnąć 130 mln zł. W ub.r. koncern wydał łącznie na reklamę 115,053 mln zł (najwięcej na telewizję: 101 mln zł), a w pierwszym kwartale br. 45,389 mln zł (TV: 38,761 mln zł) (wszystkie dane: Expert Monitor). (PM)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,