Kraj

Bolinet - nowy lek przeciwbólowy wspierany kampanią reklamową

Koncern farmaceutyczny Bristol-Myers Squibb, funkcjonujący w Europie pod nazwą UPSA, wprowadza na nasz rynek nowy lek przeciwbólowy OTC o nazwie...

Koncern farmaceutyczny Bristol-Myers Squibb, funkcjonujący w Europie pod nazwą UPSA, wprowadza na nasz rynek nowy lek przeciwbólowy OTC o nazwie Bolinet. Jego premiera wspierana jest kampanią reklamową w mediach: w radiu (RMF FM i Radio Zet) oraz w prasie (m.in. “Viva”, “Przyjaciółka”, “Gala”, “Polityka”, “Wprost” oraz prasa specjalistyczna). Kreację kampanii przygotowali freelancerzy, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom. Kampania, która rozpoczęła się 19 maja br., potrwa przez kilka najbliższych tygodni. Bristol-Myers Squibb jest producentem m.in. leku przeciwbólowego Efferalgan (oraz Efferalgan Codeine) – są to leki zawierające paracetamol. Obecnie producent wprowadza do swojego portfolio lek przeciwbólowy z grupy ibuprofenów. W segmencie leków przeciwbólowych sprzedawanych bez recepty (OTC) najlepiej sprzedającymi markami są: Pyralginum (wartość sprzedaży w I kwartale br. – 20,5 mln zł), Ibuprom (18,5 mln zł), Apap (13 mln zł), Nurofen (7,6 mln zł) i Codipar (5,8 mln zł) – dane z badania Pharmatrend IMS Heatlh (sprzedaż w cenach detalicznych w aptekach). (MB)