Kraj

Ipsos wprowadza narzędzie Designor Simulated Test Market

Firma badawcza Ipsos wprowadza w Polsce Designor Simulated Test Market - narzędzie badawcze wspomagające wprowadzanie na rynek nowych produktów. Designor...

Firma badawcza Ipsos wprowadza w Polsce Designor Simulated Test Market – narzędzie badawcze wspomagające wprowadzanie na rynek nowych produktów. Designor służy głównie do szacowania potencjału nowego produktu i przewidywania wielkości sprzedaży w pierwszym i drugim roku po wprowadzeniu produktu. Zdaniem firmy średni błąd szacowania wynosi +/- 9 proc. Za pomocą metody badawczej Designor Simulated Test Market można też oszacować rozmiar zjawiska kanibalizacji przez marki spokrewnione czy ocenić mocne i słabe strony produktu. Narzędzie jest też pomocne w budowaniu silnego pozycjonowania marki. Według Petera Meyera, dyrektora badań ilościowych Ipsos, firma odnotował w ostatnim czasie znaczne zainteresowanie klientów tym narzędziem badawczym. “Obecnie rynek polski jest już na tyle dojrzały, a konkurencja w niektórych branżach tak silna, że aby prowadzić skuteczną politykę marketingową, należy sięgnąć po tak zaawansowane narzędzia badawcze jak Designor” – mówi Peter Meyer. Designor Simulated Test Market jest wykorzystywany przez Ipsos na innych rynkach od 25 lat. Za jego pomocą przetestowano ponad 8 tys. nowych produktów z 250 kategorii w 55 krajach. Według Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) w rankingu za rok 2002 przygotowanym na podstawie audytu wartości sprzedaży usług firma Ipsos zajęła 9. miejsce ze sprzedażą na poziomie 10,23 mln zł. Według danych z tego samego audytu Ipsos jest na pierwszej pozycji wśród firm o największym wzroście sprzedaży badań rynku i opinii w latach 2001-2002 (wzrost na poziomie 41 proc.) (PM)