Kraj

Clear Channel Poland przygotował letnie pakiety produktowe

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland opracowała ofertę letnią, ważną od połowy czerwca do połowy września 2003 r. Obejmuje trzy...

Firma reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland opracowała ofertę letnią, ważną od połowy czerwca do połowy września 2003 r. Obejmuje trzy pakiety nośników: miejski, wakacyjny i weekendowy. Dopełnieniem całości jest pakiet hipermarketowy. Ofertę skomponowano tak, by umożliwić reklamodawcy dotarcie z przekazem reklamowym do konsumentów bez względu na to, gdzie i w jaki sposób spędzają czas wolny i wakacje. Pakiety wchodzące w skład letniej oferty Clear Channel Poland zostały przygotowane na podstawie analizę aktywności turystycznej Polaków, sposobu spędzania przez nich wakacyjnych urlopów oraz zaobserwowanych w okresie letnim zachowań konsumenckich związanych z zakupami. Pakiet miejski składający się z nośników typu citylight przygotowano z myślą o efektywnym dotarciu do osób spędzających wakacje w miejscu zamieszkania. Z badań przeprowadzanych przez CBOS wynika bowiem, iż od lat co najmniej 75 proc. Polaków spędza wakacje w miejscu swojego zamieszkania, korzystając jedynie z atrakcji turystyczno-handlowych dostępnych w swojej okolicy. Stąd nośniki, które znajdują się w pakiecie miejskim, usytuowane są w strategicznych miejscach miast: chętnie uczęszczanych ciągach handlowych oraz w okolicy punktów turystycznych i rozrywkowych. Pakiet wakacyjny zapewnia dotarcie z reklamą do osób wybierających dłuższe urlopy. Obejmuje dwie sieci firmy Clear Channel Poland: Holiday Media i Media Rail. “W pakiecie wakacyjnym proponujemy połączenie reklamy na dworcach z reklamą w kurortach, co stanowi spójne i efektywne rozwiązanie reklamowe. Wybór sieci Media Rail (nośniki usytuowane na terenie największych dworców kolejowych w Polsce) wynika z faktu, że w okresie wakacyjnym wzrasta liczba osób podróżujących koleją. Natomiast Holiday Media – tablice reklamowe o formacie citylightu umieszczone wprost na plażach i wzdłuż promenad spacerowych towarzyszą urlopowiczom w czasie całego pobytu w najpopularniejszych miejscowościach nadmorskich, gdzie aż 27 proc. Polaków spędza swój letni urlop”- powiedziała Anna Nowakowska-Godun, dyrektor marketingu Clear Channel Poland. Firma Clear Channel Poland uwzględniła również fakt, że w okresie wakacyjnym wyraźnie wzrasta liczba podróży krótkookresowych, których głównym celem są wakacyjne wizyty u bliskich mieszkających w dużych miastach. W konsekwencji powstała odrębna propozycja – pakiet miejski – weekendowy, która umożliwia reklamodawcy przekazanie komunikatu tym, którzy korzystają z krótkich kilkudniowych wypadów do innych miast. W skład pakietu wchodzą billboardy i freeboardy, przy czym duży nacisk położono na wybór lokalizacji wzdłuż dróg wylotowych z głównych miast Polski. W ramach gorącej letniej oferty Clear Channel proponuje również pakiet hipermarketowy. Z danych pozyskanych od współpracujących z Clear Channel sieci wynika bowiem, że w okresie wakacyjnym wyraźnie wzrasta liczba zawieranych transakcji, a w sierpniu hipermarkety odnotowują najwyższy poziom sprzedaży. Wynika to z faktu, iż osoby pozostające w czasie wakacji w mieście rekompensują brak turystycznych wrażeń częstszymi wizytami w centrach handlowych. Firma Clear Channel Poland opracowała dwie propozycje rozwiązań reklamowych na lato: wózki zakupowe lub połączenie reklamy na naklejkach podłogowych z citylightami w galeriach handlowych. Wybór rozwiązania zależy od potrzeb klienta i celów samej kampanii. Reklama na wózku towarzyszy bowiem wszystkim kupującym przez cały czas ich pobytu w sklepie, zapewniając długi kontakt z reklamą (średnio około 60 minut), umożliwia więc dokładną prezentację zalet produktu. Natomiast citylighty i naklejki podłogowe są rozwiązaniem reklamowym wyjątkowo silnie oddziałującym na konsumentów danej kategorii. Reklama na citylightach silnie eksponuje produkt już przy wejściu na teren sklepu, zaś naklejki doprowadzają konsumenta bezpośrednio do półki z produktem i stanowią ostatni bodziec reklamowy dla kupującego.