Kraj

"Gazeta Prawna" Liderem Rynku

W tegorocznej edycji Konkursu Promocyjnego "Lider Rynku" Gazeta Prawna została uznana za Lidera Rynku Mediów Specjalistycznych w Polsce. Gala finałowa...

W tegorocznej edycji Konkursu Promocyjnego “Lider Rynku” Gazeta Prawna została uznana za Lidera Rynku Mediów Specjalistycznych w Polsce. Gala finałowa odbyła się w środę 28 maja w warszawskim hotelu Sheraton. Byla to już czwarta edycja konkursu.

Konkurs Lider Rynku prowadzony jest w dwóch kategoriach: Firma i Produkt. W pierwszej z nich ocenie porównawczej podlega działalność firmy w zgłoszonym zakresie i efekty tej działalności. W kategorii Produkt ocenie podlegały przede wszystkim walory jakościowe, technologiczne i użytkowe zgłaszanego produktu.

Pierwszy kwartał 2003 roku był bardzo udany dla dziennika “Gazeta Prawna” wydawanego przez Grupę Wydawniczą INFOR. Gazeta jest liderem wzrostów zarówno pod względem sprzedaży, jak i reklamy.

Wg danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy “Gazeta Prawna” osiągnęła średnią sprzedaż – 79 474 egz. (wzrost w stosunku do I kwartału 2002 roku o 12 proc.), natomiast “Dziennik Sportowy” 90 483 egz. (wzrost o 9,3 proc.). Inne dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży w porównaniu z I kwartałem 2002 roku. “Gazetę Prawną” docenili także reklamodawcy. Jak wynika z danych Expert Monitora, w styczniu 2003 przychody były wyższe niż w styczniu 2002 roku o ponad 67 proc., w lutym 2003 w odniesieniu do lutego 2002 r. o ponad 89 procent, a w marcu 2003 o ponad 57 procent w stosunku do marca 2002. Natomiast według Agory Monitoring wzrost przychodów z reklam w stosunku do I kwartału 2002 r. (przychody według oficjalnych cenników, bez insertów i ogłoszeń drobnych) wyniósł w “Gazecie Prawnej” 46 proc.