M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Aiwa będzie marką dla młodych, we wrześniu duża kampania

Serwis Dzienny | 11 czerwca 2003, 00:00

Sony Corporation rozpoczyna proces repozycjonowania marki Aiwa, której właścicielem jest od grudnia ub.r., kiedy to wchłonęła koncern Aiwa. We wrześniu...

Sony Corporation rozpoczyna proces repozycjonowania marki Aiwa, której właścicielem jest od grudnia ub.r., kiedy to wchłonęła koncern Aiwa. We wrześniu ma zostać uruchomiona duża paneuropejska kampania Aiwy, którą przygotowuje obsługująca tę markę globalnie amerykańska agencja reklamowa Wieden & Kennedy, znana m.in. z kreacji dla firmy Nike. Jak mówi Robert Kamiński, business manager Central Europe Aiwa Marketing of Europe BV, w Polsce właśnie kończą się negocjacje z agencją reklamową, która zajmie się adaptacją kampanii, jednak jej nazwa nie jest jeszcze ujawniana. Polska część kampanii obejmie telewizję, internet i prasę specjalistyczną. Planowaniem i zakupem mediów zajmie się najprawdopodobniej dom mediowy Optimum Media OMD, który obsługuje w Polsce Sony Corporation. Produkty sygnowane marką Aiwa już opatrywane są zmienionym na początku br. logo Aiwa i kierowane mają być do innej niż wcześniej grupy docelowej. Sony obsługiwać będzie segment produktów ekskluzywnych, "średnich wyższych" oraz częściowo "średnich", natomiast Aiwa "średnich" i "średnich niższych". Produkty z marką Aiwa mają wyróżniać się nie tylko konkurencyjną ceną, ale przede wszystkim innowacyjnością i śmiałym designem. Podstawową grupą docelową marki będzie młodzież i tzw. młodzi profesjonaliści.

Jak mówi Kamiński, założeniem strategicznym dla marki jest uzyskanie pozycji wiodącej marki multimedialnej wśród młodych konsumentów określanych jako Generacja Y bądź pokolenie internetu. Celem sprzedażowym jest uzyskanie w ciągu trzech lat 5 proc. market share w rynku europejskim - obecnie udziały te wynoszą mniej niż 3 proc. Zdaniem Kamińskiego wartość rynku elektroniki w Europie wynosi obecnie ok. 48 mld euro, 85 proc. z tej kwoty przypada na Europę Zachodnią, jednak wzrost wartości rynku (według prognoz - do ponad 50 mld euro w ciągu dwóch-trzech lat) ma się odbywać głównie dzięki sprzedaży w Europie Środkowo-Wschodniej. Dlatego silny nacisk w nowej strategii położony ma być na rozwój marki w naszej części kontynentu, w tym w Polsce. (MG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,