Kraj

Powołano jury Effie i mEffie 2003; zatwierdzono nowy regulamin konkursu

Komitet organizacyjny Effie 2003, konkursu efektywności reklamowej, powołał i zatwierdził tegoroczne jury konkursu. Podobnie jak w latach ubiegłych większość w...

Komitet organizacyjny Effie 2003, konkursu efektywności reklamowej, powołał i zatwierdził tegoroczne jury konkursu. Podobnie jak w latach ubiegłych większość w jury stanowić będą osoby spoza środowiska agencyjnego. Są to: reklamodawcy: Anna Brzozowska (Cadbury Wedel), Piotr Kuc (Coty Polska), Iwona Kossman (PTK Centertel), Katarzyna Czernyszew (Sony Poland), Agnieszka Barańska (Reckitt Benckiser), Wojciech Bauman (Kompania Piwowarska), Witold Nowicki (Toyota Motor Poland); badania rynku: Zbigniew Tyszkiewicz (Kinoulty Research), Marek Biskup (SMG/KRC); media: Elżbieta Gorajewska (AGB Polska); niezależni specjaliści: Bartłomiej Serafiński (Stratosfera), Przemysław Pohrybieniuk (PricewaterhouseCoopers); trade: Anna Sierpińska (Jeronimo Martins Distribution), Dragos Pavicevic (McDonald’s Polska); naukowcy: Lena Kolarska-Bobińska (Instytut Spraw Publicznych), Dominika Maison (Wydział Psychologii UW); agencje: Kot Przybora (PZL), Szymon Gutkowski (Corporate Profiles DDB), Katarzyna Łakińska (V&P Agencja Reklamowa); Tomasz Bartnik (Saatchi & Saatchi Poland), Paweł Niziński (Upstairs Young & Rubicam Poland), Michał Nowosielski (Publicis); domy mediowe: Marek Czarnecki (MindShare Polska); Paweł Sawicki (Media Direction); Zofia Sanejko (Universal McCann). Zmienia się nieco w tegorocznej edycji regulamin mEffie (nagroda przyznawana za szczególny wkład strategii mediowej w skuteczność kampanii reklamowej). W ubiegłych latach zdarzały się zgłoszenia kampanii bez prac kreatywnych i przez to były przez jury odrzucane, w tym roku prace kreatywne w przypadku mEffie nie są obowiązkowe. Wcześniej kandydaci do nagrody mEffie byli wybierani przez jurorów spośród zgłoszeń do Effie, w tym roku prace mogą być zgłaszane niezależnie. W skład jury mEffie wchodzą: reklamodawcy: Dorota Kotowska (Kraft Food Polska), Mikołaj Komornicki (BMW Polska), Elżbieta Urbaczka (Coca-Cola Poland Services), Jowita Dżus-Korocińska (Telekomunikacja Polska); media: Dominik Tzimas (Wydawnictwo Bauer), Monika Bednarek (EuroZet); Tomasz Englert (ITI Poland), Maciej Stec (Polsat); domy mediowe: Jakub Benke (Starcom), Małgorzata Grzyb (Initiative Media Warszawa); Piotr Żakowski (Media Planning), Zygmunt Brzozowski (Universal McCann).

Statuetki Effie przyznawane są w kategoriach: żywność, artykuły nieżywnościowe, napoje, środki trwałe, leki, usługi finansowe, usługi telekomunikacyjne, pozostałe usługi, media, kampanie non profit.

Podobnie jak w roku ubiegłym honorowy patronat nad konkursem objęła Henryka Bochniarz i Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych. Termin zgłaszania prac na konkurs upływa 28 sierpnia, 26 września obraduje jury Effie, 10 października – mEffie. Galę imprezy zaplanowano na 21 listopada. (AMS)