Agencja interaktywna OS3 Multimedia jest na razie jedynym reprezentantem Polski na tegorocznym jubileuszowym festiwalu Cannes Lions 2003 we Francji, uhonorowanym miejscem na short-liście. W kategorii Cyber Lion zgłoszona przez agencję witryna znalazła się wśród innych 13 wyróżnionych na short-liście projektów sklasyfikowanych jako corporate information. Na pozostałych ogłoszonych wczoraj short-listach prac w kategoriach outdoor i prasa nie ma polskich agencji. W czwartek będzie ogłoszona lista nominowanych w kategoriach direct marketing i media. Short-lista w najbardziej oczekiwanej kategorii – film – zostanie ogłoszona w sobotę. Wtedy też zostanie upubliczniona lista nagrodzonych nagrodami specjalnymi.
Polskie agencje reklamowe wysłały w tym roku na festiwal w sumie 71 prac, najwięcej w kategorii reklama prasowa i plakat – 45, poza tym – 21 filmów reklamowych, dwie prace w kategorii media, dwie directmarketingowe oraz jedną pracę internetową. Najwięcej prac – 19 – przesłała agencja Leo Burnett Warszawa, na drugim miejscu jest agencja McCann-Erickson Warszawa – 13, a na trzecim J. Walter Thompson/Parintex – 9. Pozostałe zgłoszenia to: G7 (7 prac), Ad Fabrika/FCB (4), Corporate Profiles DDB (4), Scholz & Friends Warszawa (4), Lowe GGK (2), Saatchi & Saatchi Warszawa (2), TBWAWarszawa (2), Euro RSCG Dialog (1), OS3 Multimedia (1), Starcom (1), Lowe Brand (1) i Grey Worldwide Warszawa (1). (AMS)