M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Francja zakazuje reklamy telewizyjnej samochodów Audi

Serwis Dzienny | 8 września 1999, 00:00

Francuski odpowiednik KRRiTV (CSA) zakazał emisji 45-sekundowego spotu reklamowego Audi A4 V6 TDI, uznając, że przedstawia on niebezpieczną jazdę samochodem,...

Francuski odpowiednik KRRiTV (CSA) zakazał emisji 45-sekundowego spotu reklamowego Audi A4 V6 TDI, uznając, że przedstawia on niebezpieczną jazdę samochodem, co jest sprzeczne z kodeksem etycznym podpisanym przez wszystkie firmy samochodowe we Francji. CSA wyrażało sprzeciw wobec reklamy, stworzonej przez paryską agencję Louis XIV, od jej pierwszej emisji w ramach kampanii dla modelu A4 turbo diesel, rozpoczętej w kwietniu. Reklama przedstawia bardzo szybki pościg, podczas którego młoda przestępczyni ucieka przed policją ukradzionym Audi. Pościg kończy się na stacji benzynowej, na której młoda kobieta tankuje omyłkowo benzynę bezołowiową, zamiast oleju napędowego, stosowanego w TDI i nie może uruchomić samochodu. Według rzecznika Audi celem spotu było uświadomienie kierowcom, że model A4 turbo diesel może mieć takie same osiągi jak podobne auto z silnikiem benzynowym. Rzecznik dodaje, że Audi nie miało zamiaru czynić z przekraczania prędkości centralnego punku kampanii. Spot był emitowany ponad 1200 razy we francuskiej telewizji i został zatwierdzony przez francuską komisję ds. prawdy w reklamie (Bureau de Verification de la Publicite). Zabroniona reklama zostanie zastąpiona przez adaptację międzynarodowego spotu. Audi nie jest pierwszą firmą z branży motoryzacyjnej, której zabroniono emisji reklamy. W ubiegłym roku Mercedes musiał wycofać spot reklamowy dla Klasy E, po tym jak urzędnicy zajmujący się bezpieczeństwem na drogach zagrozili skierowaniem sprawy do sądu.