Fundacja Warsaw Destination Alliance wybrała agencje na drugą short-listę (pierwsza została ustalona pod koniec maja br.) przetargu na przygotowanie spotu reklamowego mającego promować Warszawę w stacji CNN. Rozstrzygnięcie przetargu ponownie zostało przełożone na późniejszy termin – początkowo zwycięska agencja miała zostać wybrana 19 maja br., potem fundacja podawała termin 18 czerwca br. “Na short-liście pozostały agencje: Henyo Behrendt i J. Walter Thompson/Parintex. Ostateczne rozstrzygnięcie przetargu nastąpi 27 czerwca br.” – mówi Alex Kloszewski, prezes fundacji. W ciągu najbliższych dni obie agencje zaprezentują swoje projekty. Z przetargu odpadła agencja Verum, która oprócz Henyo Behrendt i J. Walter Thompson/Parintex znalazła się na poprzedniej short-liście. Agencje walczą o budżet w wysokości od 0,5 do 1 mln dol. Kampania reklamowa Warszawy w CNN ma się rozpocząć na przełomie 2003 i 2004 r. Oprócz spotu reklamowego w CNN promocja stolicy obejmie także prasę.
Rozstrzygnięty został już natomiast przetarg WDA na obsługę budżetu public relations. Wygrała go agencja Ink & Company należąca do struktur The Bridge Communications (WPP Group), która zajmie się w pierwszej kolejności świadczeniem usług z zakresu media relations. “Później zakres współpracy zostanie prawdopodobnie poszerzony. Chcemy dla WDA organizować imprezy promocyjne oraz prowadzić lobbing wśród dziennikarzy zagranicznych” – mówi Iga Niewiadomska, dyrektor zarządzający Ink & Company. Umowa z WDA ma charakter bezterminowy. Liczba i nazwy agencji biorących udział w przetargu na obsługę public relations oraz informacja o wysokości budżetu nie zostały ujawnione. Fundację WDA tworzą szefowie międzynarodowych sieci hoteli: Marriott, Sheraton, Radisson SAS, Holiday Inn, Le Meridien i Westin. Celem organizacji jest promocja Warszawy. (PU, JP)