Kraj

Henkel zawiesza kontrowersyjną reklamę Pura i odwołuje się do sądu

Na żądanie firmy Inco-Veritas, producenta m.in. płynu do zmywania Ludwik, warszawski sąd okręgowy nakazał wstrzymanie emisji reklam telewizyjnych konkurencyjnego płynu...

Na żądanie firmy Inco-Veritas, producenta m.in. płynu do zmywania Ludwik, warszawski sąd okręgowy nakazał wstrzymanie emisji reklam telewizyjnych konkurencyjnego płynu Pur Extra produkowanego przez koncern Henkel. W spotach reklamowych Pura pojawia się sformułowanie, że reklamowany produkt jest lepszy od “wiodącego na rynku”. Z badań wynika, że płyn do mycia naczyń Ludwik ma największe udziały w sprzedaży na rynku tego typu produktów w Polsce. Inco-Veritas oskarżył Henkla o nieuczciwą konkurencję i zwrócił się do sądu, który zadecydował o wstrzymaniu emisji kontrowersyjnej reklamy Pura. Producent Ludwika złożył również zawiadomienie do prokuratury i skierował sprawę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Henkel podporządkował się decyzji sądu – reklamy Pura zniknęły z telewizji, jednocześnie jednak firma złożyła odwołanie od tego postanowienia. “Nasze testy porównawcze potwierdzają wyższą skuteczność Pura niż konkurencyjnego produktu pokazywanego w reklamie, dlatego złożyliśmy w tej sprawie odwołanie do sądu” – powiedziała Beata Łosiak, specjalista ds. public relations w Henkel Polska SA. Kampanię Pur Extra, która rozpoczęła się w marcu br., przygotowały agencja reklamowa TBWAWarszawa i dom mediowy Media Group. Natomiast 6 czerwca rozpoczęła się telewizyjna kampania reklamowa Ludwika, którą przygotowała krakowska agencja reklamowa Demo (spoty emitowane są w TVP1, TVP3, TVN, TVN Siedem, Polsacie i TV4). Jej celem jest odświeżenie wizerunku marki, grupą docelową są kobiety w wieku 25-59 lat, zamieszkałe w średnich i dużych miastach. Kampania potrwa do końca lipca br. (MB)