Kraj

Fuzja brokerów reklamy kinowej

RMB International, największa w Europie sieć brokerska reklamy kinowej, odkupiła od grupy Galicja 51 proc. udziałów agencji 35 Cinema Promotions,...

RMB International, największa w Europie sieć brokerska reklamy kinowej, odkupiła od grupy Galicja 51 proc. udziałów agencji 35 Cinema Promotions, jednego z trzech krajowych brokerów kinowych. Z fuzji 35 CP i polskiego oddziału sieci RMB powstała firma RMB Multimedia Polska. Zarządzać nią będą Tomasz Chełmecki (general manager, wcześniej współwłaściciel i dyrektor generalny 35 CP) i Maria Górecka-Warchoł (członek zarządu, dotychczas area manager RMB Int’l na Europę Centralną). Dla RMB transakcja oznacza wejście na polski rynek reklamy kinowej. Choć w skali sieci kino to podstawowy zakres działalności firmy, to działający od roku polski oddział RMB dotąd zajmował się jedynie sprzedażą czasu reklamowego w Canal Plus i piśmie abonenckim tej płatnej telewizji. Teraz RMB będzie reprezentować 215 kin (z 221 ekranami), zagospodarowanych w ciągu niespełna roku przez 35 CP. Branża reklamy kinowej wiąże spore nadzieje z budową multipleksów. RMB Multimedia podpisała umowę na wyłączność z południowoafrykańską firmą Ster Century, budującą w Polsce 6 multipleksów. “Multipleksy zrewolucjonizują rynek kinowy w podobny sposób, jak supermarkety zmieniły w Polsce handel” – uważa Chełmecki. (PW)