Zagranica

Microsoft wybrał dwie agencje do kreacji reklam etnicznych

Microsoft Corp. wybrał dwie agencje: GlobalHue z Miami oraz Lopez Negrete z Houston do przygotowania kreacji kampanii reklamowych kierowanych do...

Microsoft Corp. wybrał dwie agencje: GlobalHue z Miami oraz Lopez Negrete z Houston do przygotowania kreacji kampanii reklamowych kierowanych do grup etnicznych. GlobalHue zajmie się reklamami kierowanymi do Afroamerykanów, natomiast Lopez Negrete reklamami hiszpańskojęzycznymi Microsoftu. Do tej pory “etniczne reklamy” dla Microsoftu przygotowywała agencja UniWorld z Nowego Jorku, której 49 proc. udziałów należało do Grupy WPP. 49 proc. udziałów GlobalHue należy do Interpublic Group of Cos. Nakłady, jakie Microsoft przeznacza na przygotowanie i produkcję reklam kierowanych do mniejszości narodowych, nie zostały ujawnione. W ciągu ostatnich kilku miesięcy Microsoft przeprowadził lub ogłosił kilka podobnie szybkich jak ten przeglądów ofert i przetargów. Obecnie firma doradcza Select Resources International prowadzi dla Microsoftu taki przegląd na budżet działań directmarketingowych, szacowany na 15-20 mln dol. Microsoft prowadzi obecnie wybór firmy, której powierzy przygotowanie programów lojalnościowych dla użytkowników portalu internetowego MSN. Kreacją reklam ATL-owych dla Microsoftu zajmuje się agencja McCann-Erickson Worldwide z San Francisco. (“Advertising Age”)