Kraj

Fiat - kampanie Seicento Look i nowego Punto, w sierpniu rusza kampania mediowa Gingo

Fiat Auto Poland prowadzi dwie kampanie reklamowe swoich samochodów osobowych. Do końca lipca potrwa kampania prasowa nowego Seicento - modelu...

Fiat Auto Poland prowadzi dwie kampanie reklamowe swoich samochodów osobowych. Do końca lipca potrwa kampania prasowa nowego Seicento – modelu o nazwie Look. Jej celem jest budowanie świadomości istnienia tej wersji samochodu Seicento. Wykorzystano w niej 4 odmiany layoutu wskazujące na różne grupy docelowe, które mogą być potencjalnie zainteresowane tym samochodem (na jednym z layoutów jest kobieta, na 3 mężczyźni z różnych “targetów”). Jednocześnie prowadzona jest kampania nowego Fiata Punto, której pierwsza fala miała miejsce w czerwcu i związana była z dniami otwartymi nowego Punto (13-15 czerwca). Zdaniem Wojciecha Masalskiego, dyrektora marketingu Fiat Auto Poland, czerwcowy etap kampanii był bardzo udany – z zaproszenia do salonów Fiata skorzystało 115 tys. konsumentów, a właśnie budowanie ruchu w salonach było jej głównym celem. Obecny etap akcji ma charakter launchowy – kampania prowadzona w telewizji, prasie i na nośnikach reklamy zewnętrznej ma budować świadomość produktu (czyli Punto po faceliftingu), wprowadzonych w nim zmian i powodować zainteresowanie tą ofertą. Jak mówi Masalski, kampania ta została zaplanowana do końca lipca, jednak prawdopodobne jest jej przedłużenie na część sierpnia.

Budżety obu kampanii nie zostały ujawnione. Stroną strategiczno-kreacyjną kampanii Fiata zajmuje się agencja Leo Burnett Warszawa, planowaniem i zakupem mediów dom mediowy Starcom.

Jak zapowiada Masalski, w lipcu Fiat Auto Poland chce przeprowadzić także akcję bezpośrednią kierowaną do lojalnych użytkowników samochodów marki Fiat. Będą oni zapraszani do salonów na pokazy przedpremierowe nowego samochodu Gingo. W sierpniu natomiast rozpocznie się kampania mediowa Gingo. Jej celem będzie budowanie zainteresowania konsumentów nowym samochodem (będzie to wstęp do szeroko zakrojonych mediowych działań o charakterze produktowym, które planowane są na wrzesień). Masalski nie podaje na razie szczegółow tej kampanii. Premiera Gingo to najważniejsze wydarzenie dla Fiat Auto Poland w tym roku. Gingo będzie produkowany w Polsce, ma być sprzedażowym hitem Fiata w naszym kraju i nie tylko – zgodnie z zapowiedziami firmy 75 proc. produkcji nowego samochodu ma trafiać za granicę. Plan na ten rok zakłada wyprodukowanie 70 tys. sztuk Gingo. Według Expert Monitora Fiat Auto Poland wydał w ub.r. na reklamę w mediach 85 mln zł. (MG, PU)