Kraj

GlaxoSmithKline wspiera reklamą sprzedaż leku Panadol Rapid

Firma farmaceutyczna GlaxoSmithKline Consumer Healthcare prowadzi w telewizji letnią kampanię przeciwbólowego leku OTC (bez recepty) Panadolu Rapid. Kampanię przygotowała od...

Firma farmaceutyczna GlaxoSmithKline Consumer Healthcare prowadzi w telewizji letnią kampanię przeciwbólowego leku OTC (bez recepty) Panadolu Rapid. Kampanię przygotowała od strony strategii i kreacji agencja reklamowa Gruppa 66/Ogilvy. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Universal McCann. Precyzyjne ramy czasowe kampanii, budżet i stacje TV nie zostały ujawnione. Działania wspierają wprowadzenie Panadolu Rapid na rynek masowy. Pierwsza kampania tego leku prowadzona była w pierwszych miesiącach br. i towarzyszyła pojawieniu się w Polsce tej submarki. W maju i czerwcu br. GSK prowadziła promocję handlową w punktach sprzedaży leku. Marka Panadol obejmuje leki: Panadol, Panadol Rapid, Panadol Extra i Panadol Baby. Według firmy Expert Monitor w okresie styczeń-maj br. na reklamę Panadolu Rapid wydano 4,92 mln zł, a na reklamę wszystkich kategorii brandu Panadol około 5,30 mln zł. GlaxoSmithKline to międzynarodowy koncern medyczny dostarczający swoje produkty do 140 krajów. Do 2004 r. wydatki inwestycyjne GSK w Polsce mają sięgnąć 130 mln zł. (PM)