Kraj

Polsko-włoska fuzja outdoorowa

Na rynku reklamy zewnętrznej doszło do kolejnej fuzji. Tym razem nastąpiło własnościowe połączenie włoskiej firmy Ideapiu'Mapp z polską firmą Quest....

Na rynku reklamy zewnętrznej doszło do kolejnej fuzji. Tym razem nastąpiło własnościowe połączenie włoskiej firmy Ideapiu’Mapp z polską firmą Quest. Ideapiu’Mapp jest operatorem ogólnopolskiej sieci tablic reklamowych w formacie 4 m x 3 m, diapazonów stawianych przy ulicach i na terenie dworców kolejowych oraz plansz montowanych na latarniach. W ramach grupy Quest działają cztery firmy regionalne: Quest West, Quest Katowice, Quest Gdynia oraz Quest Advertising z Warszawy. W ofercie tej firmy dominują przede wszystkim wolno stojące, dwustronne billboardy w formacie 5,04 m x 2,38 m (konstrukcje o nazwie “three pipes”) oraz nośniki wielkogabarytowe. Do końca tego roku połączone firmy chcą dysponować 2300 tablicami wolno stojącymi, tzw. freeboardami, 400 nośnikami typu megasize w formatach 12 m x 4 m i 10 m x 4 m, 3000 diapazonami , 600 klasycznymi billboardami oraz 500 planszami na latarniach. W wyniku fuzji (wzajemna wymiana udziałów) Ideapiu’Mapp chce objąć 9 proc. udziałów w rynku nośników. Prezes firmy Franco Antonio Leone zamierza powiększyć ten udział do 15 proc. W tym celu podjął już negocjacje z dwiema innymi firmami reklamy zewnętrznej, które mają się zakończyć pod koniec października br. Zainteresowanie kupnem udziałów w firmie Quest wyrażała także firma AMS SA. (JP)