Grupa Lotos (dawniej Rafineria Gdańska) rozpoczęła procedury przetargowe, których celem jest wybór agencji reklamowej wprowadzającej odnowiony brand Lotos jako znak grupy na rynek. W najbliższych dniach do zaproszonych firm powinien trafić brief. Klient nie informuje, ile agencji bierze udział w przetargu, wiadomo jedynie, że poszukiwana jest oferta full service – strategia i kreacja oraz planowanie i zakup mediów. Dotychczas brand Lotos był znany jedynie na rynku olejów silnikowych. Obecna wersja marki, która będzie używana w całej grupie, ma nieco zmienioną formę graficzną. Według informacji uzyskanych od Sławomira Lucewicza, szefa biura informacji i promocji Grupy Lotos, w związku z nową nazwą i odświeżonym logo zmianie ulegnie identyfikacja wizualna wszystkich stacji benzynowych działających obecnie pod marką Rafineria Gdańska. Pod tym brandem działają 332 stacje, w tym 24 własne. Pozostałe to tzw. stacje patronackie funkcjonujące na zasadach franszyzy. Do tej pory marka olejów Lotos była obsługiwana przez gdańską agencję reklamową Amber Media. (TW)