M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Trwają prace nad stworzeniem domu sprzedaży Audytorium 17

Serwis Dzienny | 23 lipca 2003, 00:00

Trwają prace nad stworzeniem domu sprzedaży dla Audytorium 17 - spółki, którą tworzą regionalne rozgłośnie Polskiego Radia SA. Krzysztof Soska,...

Trwają prace nad stworzeniem domu sprzedaży dla Audytorium 17 - spółki, którą tworzą regionalne rozgłośnie Polskiego Radia SA. Krzysztof Soska, prezes Audytorium 17, nie chciał komentować tej informacji. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, dom sprzedaży Audytorium 17, będący częścią spółki Audytorium 17, rozpocznie sprzedaż wspólnej oferty reklamowej regionalnych rozgłośni Polskiego Radia wczesną jesienią br. Działy sprzedaży poszczególnych rozgłośni PR SA będą nadal funkcjonować, a rolą domu sprzedaży ma być walka o budżety ogólnopolskie. Zacieśnianie współpracy między stacjami należącymi do Audytorium 17 było już widoczne jesienią ub.r., kiedy podjęto inicjatywy emisji wspólnego programu we wszystkich stacjach oraz tworzenia jednej oferty reklamowej. Audytorium 17 negocjuje obecnie warunki zakupu danych o słuchalności radia (Radio Track, SMG/KRC Millward Brown Co.) z Komitetem Badań Radiowych. Dotychczas ze względu na różnicę zdań na temat metodologii badania Radio Track Audytorium 17 nie zakupiło danych dla wszystkich stacji regionalnych PR SA. Decyzję w tej sprawie poszczególne rozgłośnie podejmowały indywidualnie. Udział w rynku słuchalności Audytorium 17 rozumianej jako sieć radiowa plasuje tę spółkę na pierwszym miejscu wśród innych sieci i grup radiowych. Według danych za kwiecień-czerwiec br. udział w rynku słuchalności Audytorium 17 w grupie 15+ wynosił 5,48 proc. Na drugim miejscu wśród sieci i grup była sieć Eska - 4,71 proc. (dane: Radio Track SMG/KRC Millward Brown Co., źródło Time & Space Media House, w badaniu uwzględniono 17 stacji PR SA i 23 stacje sieci Eska). Pozycja rozgłośni regionalnych PR SA jest zróżnicowana na poszczególnych rynkach. Najmocniejsze są stacje w Opolu, Kielcach, Rzeszowie, Poznaniu, Gdańsku i Szczecinie, natomiast gorsze wyniki słuchalności mają np. rozgłośnie w Łodzi i Krakowie. Wpływy reklamowe Audytorium 17 w pierwszym półroczu br. wyniosły 14 mln zł (CR Media), z czego największe wpływy - 2,5 mln zł - osiągnęło Polskie Radio Katowice. (PR).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,