Kraj

Sport + Markt przedstawia wyniki badań Football Monitor 2002/2003

Polski oddział niemieckiego instytutu Sport + Markt AG zajmującego się badaniami dotyczącymi marketingu sportowego przedstawia wyniki badania Football Monitor 2002/2003....

Polski oddział niemieckiego instytutu Sport + Markt AG zajmującego się badaniami dotyczącymi marketingu sportowego przedstawia wyniki badania Football Monitor 2002/2003. Monitoring dotyczy rynku piłkarskiego. Obecnie prowadzony jest w 10 krajach Europy, w Polsce dwa razy w sezonie. Raport dostarcza informacji na temat poziomu zainteresowania piłką nożną, sympatii kibiców i potencjału rynkowego samej dyscypliny w oparciu o różne aspekty. Z najnowszego badania wynika m.in., że 87 proc. kibiców piłki nożnej deklaruje duże zainteresowanie meczami kadry narodowej. Kibice określali poziom zainteresowania piłkarskimi rozgrywkami krajowymi w skali od 1 (wcale niezainteresowany) do 5 (bardzo zainteresowany). Średnia ocen dla kadry wyniosła 4,5. Na kolejnych miejscach znalazły się rozgrywki ekstraklasy i Pucharu Polski. Polscy kibice pod tym względem nie różnią się od sympatyków futbolu np. w Hiszpanii, Anglii czy w Niemczech, gdzie mecze reprezentacji prowadzą w rankingach popularności. “Badanie dowodzi, że nasza kadra narodowa ma wciąż duży potencjał niezbędny do budowania świadomości i kształtowania wizerunku marek zaangażowanych w jej otoczeniu” – mówi Monika Kunc, marketing manager polskiego oddziału Sport + Markt. (PM)