Zagranica

WPP zwycięża w batalii o przejęcie grupy Cordiant

Grupa reklamowa WPP zwyciężyła w batalii o przejęcie kontroli nad grupą Cordiant. Udziałowcy Cordianta przegłosowali 23 lipca br. przyjęcie oferty...

Grupa reklamowa WPP zwyciężyła w batalii o przejęcie kontroli nad grupą Cordiant. Udziałowcy Cordianta przegłosowali 23 lipca br. przyjęcie oferty zakupu grupy Cordiant przez WPP za 266 mln funtów. Jednym z pierwszych klientów, jacy zostaną przejęci na mocy umowy, może być Seat, którego budżet obsługuje należąca do Cordianta sieć Bates. Wiadomo, że Ford, największy klient grupy WPP, narzuca twarde warunki dotyczące współpracy grupy z innym koncernem samochodowym. Jeśli WPP nie będzie mogła ich wypełnić, budżet Seata obsłuży najprawdopodobniej Grey Worldwide. Spekulacje o przekazaniu budżetu Seata nasiliły się, kiedy okazało się, że Ed Meyer, prezes agencji Grey, poleciał dwa tygodnie temu do Barcelony na spotkanie z szefami Seata. Koncern ten podał, że współpraca z dotychczasową agencją jest satysfakcjonująca i że zamierza utrzymać ten stan. Ford nie skomentował tej sytuacji. W międzyczasie rozegrała się dyskusja między Martinem Sorrellem, szefem WPP, i Maurice’em Levym, szefem grupy Publicis, na temat sprzedaży 25 proc. udziałów, jakie Cordiant ma w domu mediowym Zenith Optimedia. Grupa Publicis, która posiada 75 proc. udziałów w tym domu mediowym, rozważa opcję zakupu pozostałych 25 proc. udziałów za 75 mln funtów. Nieoficjalnie mówi się, że Sorrell może chcieć podbić cenę o 10 mln funtów. (“Brand Republic”)