Kraj

Fiat Auto Poland zamierza inwestować nie tylko w klasyczne media

Firma motoryzacyjna Fiat Auto Poland ujawnia więcej informacji na temat kampanii reklamowej związanej z wprowadzanym na polski rynek nowym modelem...

Firma motoryzacyjna Fiat Auto Poland ujawnia więcej informacji na temat kampanii reklamowej związanej z wprowadzanym na polski rynek nowym modelem samochodu – Gingo (o wprowadzaniu auta i wstępnych założeniach kampanii pisaliśmy w DS “MMP” 3 czerwca br.). Strategią i kreacją na potrzeby kampanii zajmie się agencja reklamowa Leo Burnett Warszawa, natomiast media zaplanuje i kupi dom mediowy Starcom. “Kampania reklamowa będzie miała miejsce we wrześniu i październiku br. Niewykluczone jednak, że zostanie przedłużona” – mówi Wojciech Masalski, dyrektor marketingu Fiat Auto Poland. Aktualnie trwają prace nad szczegółami mediaplanu akcji reklamowej. Wiadomo, że kampania będzie miała charakter multimedialny i będzie prowadzona w telewizji, stacjach radiowych, prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i w internecie. Wojciech Masalski nie podaje, jaki będzie budżet kampanii, ale mówi, że będzie on adekwatny do faktu, że wprowadzenie Gingo na polski rynek jest jednym z największym wydarzeń dla koncernu na przestrzeni kilku lat. Kampania będzie skierowana do osób z szeroko pojętego rynku masowego: zarówno do osób zamierzających kupić pierwszy samochód w gospodarstwie domowym, jak i do tych, dla których będzie to drugi czy trzeci samochód w domu. Targetem mają być nie tylko osoby myślące o ekonomicznych aspektach zakupu auta, ale i takie, dla których cena samochodu nie jest jedynym kryterium wyboru. Promocję produktu w mediach poprzedzi korporacyjna kampania wizerunkowa, która będzie miała miejsce od połowy sierpnia do połowy września br., czyli do akcji drzwi otwartych. Dni otwarte związane z Gingo potrwają dłużej niż 2-3 dni (zwykle są one organizowane w trakcie dni weekendowych). Osoby odwiedzające w trakcie drzwi otwartych salony Fiata będą mogły m.in. wziąć udział w konkursach. Działania promujące Gingo rozpoczynają się w lipcu br. Do lojalnych klientów Fiata i potencjalnych nabywców Gingo zostanie skierowany mailing z zaproszeniami na pokazy przedpremierowe Gingo w salonach. W ramach promocji samochodu producent zaplanował także kilka niekonwencjonalnych akcji. W zatłoczonych miejscach miast zostaną umieszczone kontenery z informacją o Gingo i wejściu samochodu na rynek. Zostanie na nich także umieszczony kontakt telefoniczny do punktów dealerskich, w których zainteresowani będą mogli się umówić na pokaz samochodu. W pokazach przedpremierowych będą mogli także uczestniczyć internauci, którzy wyślą ze specjalnie w tym celu przygotowanej strony internetowej informacje do kilku znajomych osób. Ponadto w miesiącach letnich Fiat zorganizuje tzw. teasing eventowy na Mazurach i na polskich plażach. Szczegóły tych akcji są w trakcie opracowywania. Fiat planuje, że w okresie od września do grudnia br. sprzeda 10 tys. egzemplarzy Gingo, natomiast plany na przyszły rok zakładają sprzedaż 30 tys. egzemplarzy. W okresie od stycznia do maja br. firma sprzedała 25 861 samochodów (źródło: Samar). Według Expert Monitora Fiat Auto Poland wydał w ub.r. na reklamę w mediach 85 mln zł. (PU)