Kraj

"Cafe" - nowy magazyn wysyłkowy dla kobiet

1 września br. do 60 tys. kobiet trafi pierwszy numer bezpłatnego miesięcznika "Cafe" wydawanego przez Direct Publishing Sp. z o.o....

1 września br. do 60 tys. kobiet trafi pierwszy numer bezpłatnego miesięcznika “Cafe” wydawanego przez Direct Publishing Sp. z o.o. (wcześniej wydawca nazywał się Go Publishing). Grupą docelową są mieszkanki 11 największych miast Polski w wieku 25-35 lat, z zarobkami wyższymi od przeciętnych, wykształcone i wymagające. Jego dystrybucja odbywa się z pominięciem punktów sprzedaży, jedynie w drodze wysyłkowej według posiadanej przez wydawcę bazy danych. Redaktorem naczelnym została Monika Brzywczy (wcześniej w “City Magazine”). Jak powiedział Michał Sztand, general manager Direct Publishing, nawiązano kontakt z wieloma reklamodawcami z różnych branż. “Umowy podpisaliśmy z większością klientów pojawiających się w numerze zerowym” – powiedział Sztand, ale nie podał listy reklamujących się w pierwszym numerze. W “zerówce” jako reklamodawcy pojawiły się m.in. firmy: Reserved, Samsung, Scholl, C&A, Baltic Company, Unilever, Algida, Boehringer Ingelheim. Sztand podkreśla, że z wieloma z nich kontrakt został podpisany na wiele miesięcy. Docelowo magazyn ma być wydawany w 150 tys. egzemplarzy, z tym, że kolejne czytelniczki deklarujące chęć otrzymywanie “Cafe” będą obciążone kosztami przesyłki. “To będzie ok. 2 zł za numer – mówi Sztand. – Roczna prenumerata wynosić bedzie ok. 20-22 zł”. Taka wielkość nakładu ma być osiągnięta w ciągu 2 lat. Wprowadzenie nowego tytułu od października br. będzie wspomagane działaniami reklamowymi o charakterze bezpośrednim. “Znamy dokładnie naszego czytelnika, wiemy, gdzie i jak go znaleźć – mówi Sztand – a więc działania w mediach nie są uzasadnione”. Szczegóły akcji są na razie tajemnicą, przygotował ją wydawca we własnym zakresie. Od 1 sierpnia br. rusza strona internetowa www.cafe.pl, na której można będzie znaleźć artykuły i informacje o wydawcy. Przygotowała ją ID Advertising wspólnie z wydawcą. Direct Publishing jest ponadto wydawcą kwartalnika “Deep” wydawanego od marca br. w 100 tys. egzemplarzy i rozsyłanego do czytelników z bazy danych koncernu tytoniowego Reemtsma. Wydawany wcześniej magazyn “GO” został zamknięty. “Z naszym głównym reklamodawcą – BAT – rozliczaliśmy się od liczby egzemplarzy, a zażądał on drastycznego zmniejszenia nakładu, więc przestało to być dla nas opłacalne” – powiedział Sztand. W przygotowaniu są kolejne dwa tytuły Direct Publishing opracowane na zlecenie dwóch firm. Wystartują dopiero na początku przyszłego roku. “Na tym etapie mogę jedynie powiedzieć, że jeden zleciła nam firma bankowa, drugi – telekomunikacyjna” – powiedział Sztand. Oba pisma nie będą miały korporacyjnego charakteru, będą zawierały reklamy głównych reklamodawców, ale będą stricte konsumenckie. Projekty są już po wstępnej fazie testów. Wszystkie tytuły wydawane przez Direct Publishing są dystrybuowane z pominięciem punktów sprzedaży, jest to tzw. contract publishing. “Z tego właśnie wynika zainteresowanie naszych reklamodawców – powiedział Sztand – my dokładnie wiemy, do kogo trafi nasz magazyn i że są to właśnie te osoby, o jakie reklamodawcy chodzi”. (AMS)