Zagranica

Trzy agencje wygrały budżet leków koncernu Pfizer

Trzy agencje wygrały budżet leków amerykańskiego koncernu farmaceutycznego Pfizer. Przetarg dotyczył brandów: Zyrtec, Zoloft i Bextra. Oceniany na 74 mln...

Trzy agencje wygrały budżet leków amerykańskiego koncernu farmaceutycznego Pfizer. Przetarg dotyczył brandów: Zyrtec, Zoloft i Bextra. Oceniany na 74 mln dol. budżet reklamowy leku antyalergicznego Zyrtec trafił do agencji reklamowej Berlin Cameron/Red Cell (WPP Group), budżet w wysokości 51 mln dol. leku antydepresyjnego Zoloft trafił do agencji Kaplan Thaler Group (Publicis), a budżet leku Bextra do agencji McCann-Erickson (Interpublic Group of Cos.). Budżet tego brandu nie został ujawniony, ale wiadomo, że na reklamę leku w ub.r. wydano 1 mln dol. (wg TNS Media Intelligence/CMR). Brand Bextra jest następcą leku antyartretycznego Celebrex. Agencje Berlin Cameron/Red Cell i Kaplan Thaler nie pracowały wcześniej dla Pfizera. W ub.r. Celebrex był liderem sprzedaży w swojej kategorii leków ze sprzedażą na poziomie 3,05 mld dol. Główny brand konkurencyjny to Vioxx firmy Merck (sprzedaż w 2002 r.: 2,5 mld dol.). Sprzedaż innego leku Pfizera – brandu Zyrtec – w tym okresie wynosiła 1,2 mld dol. Liderem w tej kategorii jest lek Allegra firmy Aventis. Sprzedaż leku Zolof wyniosła 2,74 mld dol., a konkurencyjnego brandu Paxil (GSK) na poziomie 3,22 mld dol. (dane sprzedażowe z pisma “Pharmaceutical Executive”). Agencja McCann-Erickson obsługuje też budżety leków Allegra i Paxil. (“Advertising Age”)