Kraj

GfK Polonia wprowadza do oferty analizy pozycji sieci handlowych

Instytut badawczy GfK Polonia poszerzył portfolio swoich produktów o nowe badania działu ConsumerScan, które mają stanowić źródło informacji marketingowej dla...

Instytut badawczy GfK Polonia poszerzył portfolio swoich produktów o nowe badania działu ConsumerScan, które mają stanowić źródło informacji marketingowej dla sieci handlowych. Według przedstawicieli firmy inwestycja w nowe narzędzia badawcze związana jest z rosnącym znaczeniem nowoczesnych kanałów dystrybucji, w tym zwłaszcza sieci hipermarketów i sklepów dyskontowych. Nowe analizy mają wspomagać decyzje marketingowe w obszarach takich jak: diagnozowanie pozycji konkurencyjnej sieci handlowych, identyfikacja rzeczywistych konkurentów i zagrożeń, tworzenie bilansu zysków i strat w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami oraz określanie poziomu konkurencyjności sieci. Nowa oferta GfK Polonia ma umożliwić również prognozowanie udziałów sieci handlowych w oparciu o zmienne pozyskiwane w badaniu. Analiza Zysków i Strat dla Sieci Handlowych ma dostarczyć informacji na temat udziałów sieci w rynku FMCG, w segmencie lub wybranej kategorii towarowej poprzez określenie bilansu zysków i strat w zależności od zmian w liczbie nabywców sieci, intensywności ich zakupów oraz bezpośredniej wymiany wolumenu między sieciami lub kanałami dystrybucji. Analiza identyfikuje najpoważniejszych konkurentów na podstawie przepływu wolumenu lub wartości zakupów między sieciami oraz określa poziom konkurencyjności pomiędzy analizowanymi kanałami dystrybucji. Zmienne pozyskiwane w badaniu ConsumerScan w postaci penetracji sieci handlowych, poziomu lojalności oraz intensywności nabywców sieci stanowią podstawę Analizy Rozwoju Sieci, która ma umożliwić oszacowanie udziału wartościowego sieci w zależności od trzech wymienionych zmiennych ujętych w modelu Parfitta-Collinsa. Analiza umożliwia określenie wpływu tych czynników na tempo rozwoju sieci oraz opracowanie wariantów rozwoju sieci. (JP)