Kraj

Nowa zawartość i nowa makieta "Pulsu Biznesu" od połowy września

Gruntownie przeobrażony "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) wejdzie na rynek w połowie września. "Jesteśmy gazetą dla menedżerów i dla przedsiębiorców,...

Gruntownie przeobrażony “Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) wejdzie na rynek w połowie września. “Jesteśmy gazetą dla menedżerów i dla przedsiębiorców, zależy nam na poszerzeniu kręgu czytelników” – powiedział Jarosław Sroka, redaktor naczelny “Pulsu Biznesu”. Temu celowi będzie służyć wyraźna rozbudowa części poradniczej dziennika. Pozostałymi dwiema głównymi częściami “Pulsu Bizensu” pozostaną informacje oraz komentarze i analizy. Dziennik chce bowiem pozostać ważnym dostawcą najświeższych informacji binezowych, analiz finansowych i giełdowych. Impulsem do zmian rozpoczętych osiem miesięcy temu były odpowiedzi czytelników na ankiety. Wymianie informacji służyło też biuro telemarketingu dziennika. Autorem nowej makiety “Pulsu Biznesu” jest jego dyrektor artystyczny Jacek Utko. Zostaną wprowadzone nowoczesne rozwiązania typograficzne i paleta kolorów. Nowe oblicze zyska pierwsza i ostatnia strona dziennika, ale logo pozostanie bez zmian. Materiały dziennikarskie staną się krótsze. Nowa będzie konstrukcja tytułów, nadtytułów i leadów. Gazeta stanie się jeszcze łatwiejsza w przeglądaniu. Przy wprowadzaniu zmian redakcja korzystała ze wsparcia konsultantów z nowojorskiej agencji 5W Design: J.F. Mingon i J. Valasco, oraz z siostrzanych redakcji grupy Bonnier Business Press, m.in. w Szwecji, Austrii i Danii. Jarosław Sroka pytany, czy zmiany w “Pulsie Biznesu” zdynamizowały informacje o wprowadzeniu jesienią br. nowych dzienników, odpowiedział, że prace nad nowym “Pulsem Biznesu” rozpoczęły się na długo przed tym, jak urealniały się zamiary wydawców innych dzienników, a poza tym “Puls Biznesu” i planowane tabloidy będą, jego zdaniem, trafiać na różne rynki czytelnicze. Jeszcze nie wiadomo, jaka promocja będzie towarzyszyć zmianom w “Pulsie Biznesu”. Jak powiedział Andrzej Stepanów, dyrektor marketingu i promocji dziennika, brane są pod uwagę dwie opcje: duża kampania przygotowana we współpracy z domem mediowym i agencją reklamową albo mniejsze, ale bardzo precyzyjne działania marketingowe. Wydawca, na podstawie danych ZKDP, poinformował, że rozpowszechnianie płatne ogółem “Pulsu Biznesu” w maju br. wyniosło blisko 24 tys. egzemplarzy. (KP)