M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

W "New York Times" nowa rola Mossa, redaktora 2001 r. wg "AdAge"

Serwis Dzienny | 8 sierpnia 2003, 00:00

Adam Moss, wybrany dwa lata temu na najlepszego redaktora w rankingu "Advertising Age" za swoją pracę dla "The New York...

Adam Moss, wybrany dwa lata temu na najlepszego redaktora w rankingu "Advertising Age" za swoją pracę dla "The New York Times Magazine", został naczelnym redaktorem "New York Timesa" odpowiedzialnym za sekcję reportażu. Zakres obowiązków Mossa będzie rozległy. Zajmie się np. codziennymi i obszerniejszymi doniesieniami na temat sztuki, rozrywki, spędzania wolnego czasu, podróży. Podlegać mu będzie rynek nieruchomości. Nowe stanowisko Mossa nie jest jedyną zmianą personalną w "New York Timesie", o którym było niedawno głośno w związku z fabrykowaniem tekstów i plagiatami, których dopuścił się czołowy reporter tego tytułu Jayson Blair. Po tej aferze zrezygnował także Howell Raines, executive editor tytułu. Zastąpił go Bill Keller, który z kolei mianował Jilla Abramsona redaktorem odpowiedzialnym za biuro w Waszyngtonie oraz Johna M. Geddesa, którego uczynił swoim zastępcą. Jest jeszcze przedwcześnie, by powiedzieć, czy nowych redaktorów zatrudni Adam Moss. O Mossie wiadomo, że pierwsze kontakty z "New York Timesem" miał w 1979 r. Został wówczas "copy boyem" w piśmie. W wywiadzie udzielonym "AdAge" wspomniał, że dawniej nienawidził swego miejsca pracy. Porównał swoje zajęcie do niewolniczej harówki. Dziś dodaje, że teraz "New York Times" jest inną gazetą. Przeszedł z nią szczeble zawodowej kariery. Adam Moss ma 46 lat. ("AdAge")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,