Zagranica

GfK nabyła akcje w amerykańskim instytucie badawczym V2

Grupa GfK nabyła 51 proc. udziałów w wyspecjalizowanym w badaniach rynku farmaceutycznego Instytucie V2 w Stanach Zjednoczonych. GfK uzyskuje w...

Grupa GfK nabyła 51 proc. udziałów w wyspecjalizowanym w badaniach rynku farmaceutycznego Instytucie V2 w Stanach Zjednoczonych. GfK uzyskuje w ten sposób dostęp do najważniejszego rynku usług badawczych w segmencie farmaceutyków, biotechnologii i diagnostyki medycznej. Założony w 1994 r. przez dr. Richarda Vanderveera instytut V2 oferuje usługi badawcze i doradztwo strategiczne w zakresie rynków związanych z farmaceutykami, biotechnologią i przemysłem diagnostyki medycznej. Do jego klientów należą: Pfizer, Novartis, Aventis, Allergan i GlaxoSmithKline. Usługi świadczone przez V2 obejmują jakościowe i ilościowe badania ad hoc, analizy rynku, doradztwo, wsparcie dystrybucji oraz decyzji marketingowych w odniesieniu do poszczególnych produktów.

W roku 2002 instytut V2, który zatrudniał wówczas 59 pracowników, osiągnął 24,7 mln dol. obrotu. Po zakończeniu konsolidacji powstanie firma V2 GfK, LLC. Obok badań rynku amerykańskiego V2 prowadzi także badania międzynarodowe w Europie, Ameryce Środkowej i Południowej oraz Japonii. Wraz z pozyskaniem większościowego pakietu akcji w amerykańskiej agencji V2 GfK zakończyła ostatni etap budowania działu Healthcare w swoich strukturach. W 2003 r. GfK oczekuje, że dział ten uzyska obrót rzędu 50 mln euro. Sporządzone wstępne szacunki wykazały, że nowy pion uzyskałby – przy uwzględnieniu obrotu V2 – w roku 2003 obrót na poziomie zbliżonym do działu mediów.