M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Linia lotnicza GetJet szuka agencji reklamowej full service

Serwis Dzienny | 11 sierpnia 2003, 00:00

Jesienią tego roku ma rozpocząć działalność nowa linia lotnicza GetJet, która chce oferować tanie bilety lotnicze z Polski do wybranych...

Jesienią tego roku ma rozpocząć działalność nowa linia lotnicza GetJet, która chce oferować tanie bilety lotnicze z Polski do wybranych miast w Europie Zachodniej. Operatorem nowej linii lotniczej jest Silesian Air Sp. z o.o., której udziałowcami są: katowicka firma TSB Holding (51 proc. udziałów), Port Lotniczy Wrocław SA (31 proc.) oraz Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze zarządzające portem lotniczym w Katowicach (29 proc.). Sprzedażą, marketingiem, reklamą i promocją linii lotniczych GetJet zajmuje się spółka TSB Solutions z Warszawy, która obecnie szuka agencji reklamowej i domu mediowego, które przygotują kampanię launchową GetJet (ma ona ruszyć jeszcze we wrześniu br.). Jerzy Moskała, wiceprezes zarządu TSB Solutions, potwierdził: "Poprosiliśmy kilka agencji reklamowych, wśród których są zarówno duże agencje sieciowe, jak i niesieciowe, oraz kilka domów mediowych, aby przedstawiły nam swoje propozycje. W ciągu miesiąca chcemy wybrać firmy, które przygotują kampanię wprowadzającą markę GetJet na rynek. Planujemy, że kampania, która obejmie swoim zasięgiem telewizję, prasę, radio oraz internet, rozpocznie się jeszcze we wrześniu br". Wysokość nakładów, jakie firma zamierza przeznaczyć na działania związane z reklamą linii lotniczych GetJet, nie została ujawniona. Na początku GetJet będzie latał raz dziennie, przez siedem dni w tygodniu z lotniska w Katowicach (umowa została już podpisana) do trzech miast europejskich: Londynu, Rzymu i Paryża. GetJet będzie oferował bilety lotnicze w cenie od 99 do ok. 200 zł. Sprzedaż będzie się odbywać za pośrednictwem call-center (linia 0701 37 37 37 - płatna, bowiem firma chce oszczędzać na kosztach), przez internet i w tradycyjnych punktach sprzedaży (do końca roku ma ich powstać 3 tys.). SilesianAir będzie leasingowała samoloty Airbus A320 (zabierają na pokład 176 pasażerów). Firma ma już umowy na dwie takie maszyny (negocjuje warunki umów na kolejnych sześć). Janusz Sitarz, właściciel TSB Holding, powiedział, że GetJet rozpocznie loty z lotniska w Katowicach, w dalszej kolejności będzie się starała podpisać umowy z portami lotniczymi w Gdańsku i Poznaniu, potwierdził także, że firma zainteresowana jest połączeniami z Warszawy, jednak rozmowy z Polskimi Portami Lotniczymi określił jako "bardzo trudne" (ruch lotniczy z Warszawy jest największy, a tym samym najbardziej atrakcyjny dla przewoźników). Przedstawiciele GetJet podkreślają, że niskie ceny biletów lotniczych nie oznaczają, że firma oszczędza na bezpieczeństwie pasażerów, według Jerzego Moskały kampania launchowa będzie miała dwa główne kierunki: informację, że firma oferuje tańsze bilety lotnicze niż konkurenci oraz właśnie budowanie wizerunku taniej, ale bezpiecznej linii lotniczej (m.in. w oparciu o renomę producenta samolotów Airbus Corporation). (MB)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,