Zagranica

Publicis Groupe zapłaci 89 mln dol. za 25 proc. udziałów w Zenith Optimedia

Publicis Groupe zapłaci 89 mln dol. za 25 proc. udziałów w kompanii mediowej Zenith Optimedia. Maurice Levy, CEO grupy Publicis,...

Publicis Groupe zapłaci 89 mln dol. za 25 proc. udziałów w kompanii mediowej Zenith Optimedia. Maurice Levy, CEO grupy Publicis, spotkał się z w tej sprawie z Martinem Sorrellem, chief executive WPP Group. W połowie czerwca br. mówiło się o sumie 76 mln dol., ale kierownictwo WPP podało później, że w grę wchodzi raczej 89 mln dol. Zdaniem Levy’ego ostateczna cena zakupu udziałów w Zenith Optimedia może wynieść 101 mln dol., ponieważ doliczyć trzeba 12 mln dol. związanych z dodatkowymi operacjami na rynku azjatyckim i w innych regionach. WPP kupiła grupę Cordiant w lipcu br., oferując jego udziałowcom 17 mln dol. Przejęła też dług w wysokości 410 mln dol. Deal został sfinalizowany 1 sierpnia. Dotychczas 75 proc. Zenith Optimedia należało do Publicis Groupe, a 25 proc. do Cordiant Communications Group. (“Advertising Age”, “Brand Republic”)