Zagranica

McCann pozyskał w Skandynawii wart 120 mln dol. budżet Teliasonera

Koncern telekomunikacyjny Teliasonera, największy skandynawski reklamodawca, konsoliduje swój regionalny budżet wyceniany na 120 mln dol. w agencji reklamowej McCann Nordic...

Koncern telekomunikacyjny Teliasonera, największy skandynawski reklamodawca, konsoliduje swój regionalny budżet wyceniany na 120 mln dol. w agencji reklamowej McCann Nordic (Interpublic Group of Cos.). Decyzję poprzedzał trzyetapowy przetarg. W przetargu oprócz McCanna wzięły udział Grey Worldwide i BBDO Worldwide – agencje obsługujące wcześniej Telię w Szwecji (Teliasonera powstała w ub.r. z połączenia szwedzkiej Telii i fińskiej Sonery). Sonera wspólpracowała wcześniej z agencją Hasan & Partners z Helsinek należącą do sieci McCanna. Agencja McCann Nordic będzie główną agencją koncernu Teliasonera, ale współpracować z nią będą inne agencje sieci McCann, a także agencja Hasan & Partners. (“AdAgeGlobal”)