M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pierwsze efekty analizy wydatków marketingowych Chryslera

Serwis Dzienny | 20 sierpnia 2003, 00:00

Cindy Nelson, główny media buying executive odpowiadająca za budżet Chrysler Group w należącym do grupy Omnicom domu mediowym PHD, zrezygnowała...

Cindy Nelson, główny media buying executive odpowiadająca za budżet Chrysler Group w należącym do grupy Omnicom domu mediowym PHD, zrezygnowała z pracy. Zajmowała stanowiska: executive vice president i general managera. Podczas jej pracy koncern Chrysler Group wydawał ponad 1 mld dol. rocznie na media. W czerwcu br. szefem sprzedaży i marketingu w koncernie został Joe Eberhardt. Zapowiedział wtedy, że przeanalizuje całość działań marketingowych Chryslera włącznie z wydatkami reklamowymi. Chrysler Group jest częścią DaimlerChrysler. Jodi Tinson, rzecznik prasowy PHD, powiedziała, że Cindy Nelson odeszła z firmy po to, aby zająć się innym biznesem poza PHD, a jej następca nie został jeszcze wybrany. Codziennymi działaniami w PHD zajmą się po jej odejściu 3 osoby zajmujące obecnie stanowiska group vice president. PHD w Detroit zajmuje się planowaniem i zakupem mediów dla brandów: Chrysler, Dodge, Jeep, Chrysler Financial, Mopar i działaniami korporacyjnymi. Według TNS Media Intelligence/CMR koncern Chrysler Group wydał w 2002 r. na media 1,17 mld dol. Aż do lipca br. sprzedaż samochodów Dodge, Jeep i Chrysler wyniosła 1,28 mln sztuk. PHD twierdzi, że odejście Cindy Nelson nie jest powiązane z przyjściem do Chrysler Group Joe Eberhardta. W lipcu br. Chrysler podał, że strata operacyjna koncernu w drugim kwartale 2003 r. wyniosła 1,1 mld dol. Aż do czerwca br. Chrysler przewidywał, że zysk operacyjny w 2003 r. wyniesie 2 mld dol. Działaniami kreacyjnymi Chrysler Group zajmuje się należąca do Omnicom Group agencja reklamowa BBDO Worldwide. ("AdAge.com")

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,