Zagranica

Toyota będzie reklamowała ekologiczny model D-4D

Toyota po raz pierwszy zwróci uwagę na nowoczesność swoich silników Diesel w wartej 2,5 mln funtów kampanii reklamowej, która promuje...

Toyota po raz pierwszy zwróci uwagę na nowoczesność swoich silników Diesel w wartej 2,5 mln funtów kampanii reklamowej, która promuje subbrand D-4D przeznaczony dla młodych i wpływowych konsumentów zwracających uwagę na ekologię. Koncern po raz pierwszy zaprezentował swój model D-4D jako brand konsumencki. Firma zamierza w kampanii reklamowej promować fakt, że jest pierwszym producentem samochodów, który produkuje pojazdy zgodne ze standardami Euro IV, które będą obowiązywały wszystkie samochody z silnikami Diesla w 2005 r. Pomimo że koncern ma w swojej ofercie duży wybór modeli samochodów z silnikami Diesla, nie jest postrzegany jako ważny na rynku samochodów wyposażonych w silniki Diesla i zamierza zwiększyć swoje udziały, konkurując z Volkswagenem i Fordem. Samochody z silnikami Diesla stanowią 26,3 proc. udziałów w brytyjskim rynku, a w sprzedaży samochodów Toyoty stanowią 15,9 proc. Kampania potrwa 6 miesięcy, a jej hasłem jest “D-4D. Jutrzejszy diesel już dzisiaj”. Działania reklamowe rozpoczną się we wrześniu br. i będą miały miejsce w radiu, prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej, w internecie oraz przy użyciu marketingu bezpośredniego. Reklamy zostały przygotowany w tonie humorystycznym i pokazują, jak świat może wyglądać w 2005 r. Jedna z reklam przedstawia informację radiową o prezydencie Schwarzeneggerze. Reklamy zostały stworzone przez agencję Saatchi & Saatchi, natomiast media zaplanował i zakupił dom mediowy ZenithOptimedia. Toyota przeprowadziła badania, które wykazały, że potencjalni nabywcy reklamowanego modelu czytają magazyny z wyższej półki i słuchają radia. Według Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów Samochodów w ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii sprzedało się 602,6 tys. samochodów z silnikami Diesla. (“Brand Republic”)