Kraj

Nowe badania internetu pod patronatem PBI w czwartym kwartale

Nowe badania prowadzone pod patronatem spółki Polskie Badania Internetu (PBI) będą dostępne w czwartym kwartale br - poinformował Grzegorz Wójcik,...

Nowe badania prowadzone pod patronatem spółki Polskie Badania Internetu (PBI) będą dostępne w czwartym kwartale br – poinformował Grzegorz Wójcik, przewodniczący rady nadzorczej PBI i wiceprezes Interia.pl. Badanie zrealizuje Global eMarketing, która przejęła ten projekt od firmy I-Metria (pisaliśmy o tym we wczorajszym DS “MMP”). Według Grzegorza Wójcika metodologia nowych badań będzie bardziej wiarygodna, planowane jest m.in. zbudowanie o wiele bardziej licznego panelu, niż miało to miejsce w przypadku projektu I-Metrii. Dzięki pozyskiwaniu uzczestników badania techniką online całe przedsięwzięcie będzie także mniej kosztowne. PBI przewiduje budowę panelu przede wszystkim w celu określenia oglądalności witryn internetowych i tego dotyczy umowa z Global eMarketing. Grzegorz Wójcik nie wyklucza, że w przyszłości na bazie panelu powstanie także system monitoringu wydatków reklamowych w sieci, prawdopodobnie we współpracy z jedną z firm monitorujących wydatki w mediach tradycyjnych. Dotychczas jedynym źródłem danych o wydatkach w internecie był Expert Monitor, który opierał się na danych z I-Metrii. W związku z zamknięciem projektu w I-Metrii Expert Monitor nie dostarcza obecnie informacji o wydatkach w sieci. Prezes Expert Monitora Piotr Słaby zapowiedział, że jego firma ma zamiar ponownie włączyć do swojej oferty monitoring wydatków reklamowych w internecie i nastąpi to, kiedy na rynku pojawi się nowa wiarygodna metodologia badań. (TW)