Prawie 40 tys. odsłon produktowych stron zegarków Casio oraz znaczący wzrost sprzedaży tych zegarków to główne efekty internetowej kampanii reklamowej przeprowadzonej przez firmę Zibi.
Głównym celem kampanii prowadzonej w dniach 1 maja – 31 lipca w portalu Interia było wzmocnienie świadomości dwóch marek zegarków sportowych Casio – Pro Trek i SeaPathfinder, znajdujących się w ofercie firmy Zibi. Kampania koncentrowała się wokół konkursu dla internautów, w którym mogli oni wygrać najbardziej popularne modele zegarków Pro Trek PRG-50 i SeaPathfinder SPF-40.
Jak ocenia Rafał Zadara, menedżer do spraw e-marketingu firmy Zibi Sp. z o.o., kampania zakończyła się sukcesem: “W konkursie wzięło udział ponad 60 tys. internautów, a liczba odsłon stron konkursowych wyniosła prawie 330 tys. Oglądalność dopiero co przez nas utworzonych stron produktowych www.protrek.pl i www.seapathfinder.pl, a przez to odwiedzanych wyłącznie w wyniku kampanii, wyniosła natomiast prawie 40 tys. odsłon. W czasie trwania akcji zanotowaliśmy również znaczący wzrost sprzedaży zegarków Casio Pro Trek i SeaPathfinder”.
O skuteczności kampanii świadczą także wskaźniki CTR dla mailingu oraz reklam. Pierwszy wyniósł 21,27 proc., co oznacza, że ponad jedna piąta właścicieli skrzynek pocztowych w Interii, którzy otrzymali list z informacją o konkursie, weszła na strony portalu. W przypadku reklam najwyższą efektywnością cechowały się toplayery i out-skyscrapery umieszczone na podstronach serwisu Turystyka: Wyprawy oraz Rekreacja – ich CTR wyniósł odpowiednio 5,99 proc. i 4,26 proc., podczas gdy CTR przeciętnej reklamy internetowej wynosi około 1 proc.
Kampania koncentrowała się wokół konkursu wiedzy o zegarkach, turystyce i sporcie zapowiadanego przez reklamy (w formie skyscraperów i toplayerów) w działach Turystyka i Czateria Interii oraz przez mailing do posiadaczy bezpłatnych kont pocztowych portalu. Dodatkowo kampanię wspomagały linki sponsorowane z innych największych polskich portali, wyświetlające się podczas wpisywania haseł związanych z aktywnym wypoczynkiem.
Za stronę kreatywną kampanii odpowiada agencja interaktywna Impact Group z Wrocławia.