Kraj

Zibi podsumowuje efekty kampanii internetowej zegarków Casio

Prawie 40 tys. odsłon produktowych stron zegarków Casio oraz znaczący wzrost sprzedaży tych zegarków to główne efekty internetowej kampanii reklamowej...

Prawie 40 tys. odsłon produktowych stron zegarków Casio oraz znaczący wzrost sprzedaży tych zegarków to główne efekty internetowej kampanii reklamowej przeprowadzonej przez firmę Zibi.

Głównym celem kampanii prowadzonej w dniach 1 maja – 31 lipca w portalu Interia było wzmocnienie świadomości dwóch marek zegarków sportowych Casio – Pro Trek i SeaPathfinder, znajdujących się w ofercie firmy Zibi. Kampania koncentrowała się wokół konkursu dla internautów, w którym mogli oni wygrać najbardziej popularne modele zegarków Pro Trek PRG-50 i SeaPathfinder SPF-40.

Jak ocenia Rafał Zadara, menedżer do spraw e-marketingu firmy Zibi Sp. z o.o., kampania zakończyła się sukcesem: “W konkursie wzięło udział ponad 60 tys. internautów, a liczba odsłon stron konkursowych wyniosła prawie 330 tys. Oglądalność dopiero co przez nas utworzonych stron produktowych www.protrek.pl i www.seapathfinder.pl, a przez to odwiedzanych wyłącznie w wyniku kampanii, wyniosła natomiast prawie 40 tys. odsłon. W czasie trwania akcji zanotowaliśmy również znaczący wzrost sprzedaży zegarków Casio Pro Trek i SeaPathfinder”.

O skuteczności kampanii świadczą także wskaźniki CTR dla mailingu oraz reklam. Pierwszy wyniósł 21,27 proc., co oznacza, że ponad jedna piąta właścicieli skrzynek pocztowych w Interii, którzy otrzymali list z informacją o konkursie, weszła na strony portalu. W przypadku reklam najwyższą efektywnością cechowały się toplayery i out-skyscrapery umieszczone na podstronach serwisu Turystyka: Wyprawy oraz Rekreacja – ich CTR wyniósł odpowiednio 5,99 proc. i 4,26 proc., podczas gdy CTR przeciętnej reklamy internetowej wynosi około 1 proc.

Kampania koncentrowała się wokół konkursu wiedzy o zegarkach, turystyce i sporcie zapowiadanego przez reklamy (w formie skyscraperów i toplayerów) w działach Turystyka i Czateria Interii oraz przez mailing do posiadaczy bezpłatnych kont pocztowych portalu. Dodatkowo kampanię wspomagały linki sponsorowane z innych największych polskich portali, wyświetlające się podczas wpisywania haseł związanych z aktywnym wypoczynkiem.

Za stronę kreatywną kampanii odpowiada agencja interaktywna Impact Group z Wrocławia.