Kraj

Wysoka lipcowa sprzedaż dzienników biznesowych: "Gazety Prawnej", "Parkietu" i "Pulsu Biznesu"

"Gazeta Prawna" jest jednym z dzienników ogólnopolskich, które w lipcu poprawiły sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym - wynika z...

“Gazeta Prawna” jest jednym z dzienników ogólnopolskich, które w lipcu poprawiły sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym – wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP). Mimo że wakacje to zwykle czas wypoczynku, największe wzrosty zanotowały dzienniki specjalistyczne: “Parkiet”, “Gazeta Prawna” i “Puls Biznesu”.

Najwięcej klientów zyskał “Parkiet” – sprzedawał średnio 8994 egzemplarze (wzrost o 17,2 proc.). Średnia sprzedaż “Gazety Prawnej” wydawanej przez Grupę Wydawniczą “Infor” wyniosła w lipcu średnio 68 264 egz., to ponad 11 proc. więcej niż rok temu. Z kolei wynik “Pulsu Biznesu” to 22 719 egzemplarzy (przyrost o 10,2 proc.).

Niższe wzrosty zanotowały “Przegląd Sportowy” i “Tempo” (o 1,3 proc., łączna sprzedaż 92 774 egz.) oraz “Rzeczpospolita” (o 0,4 proc., średnia sprzedaż 186 165 egz.).

Inne dzienniki sprzedawały się w lipcu gorzej niż rok temu: “Gazeta Wyborcza” o 1,2 proc. (średnia sprzedaż 377 532 egz.), “Super Express” o 3,9 proc. (średnia sprzedaż 257 646 egz.). Największy spadek odnotowała “Trybuna” (o 16,7 proc., do 27 468 egz.).