Kraj

Boots Healthcare wprowadził nowy wariant leku Nurofen Ultra Fast

Koncern farmaceutyczny Boots Healthcare wprowadził na rynek nową linię leku OTC (bez recepty) - Nurofen Ultra Fast w ramach brandu...

Koncern farmaceutyczny Boots Healthcare wprowadził na rynek nową linię leku OTC (bez recepty) – Nurofen Ultra Fast w ramach brandu Nurofen. Produkt jest dostępny w postaci kapsułek (wcześniej tylko w tabletkach). Jak powiedziała Małgorzata Kwilosz, dyrektor marketingu Boots Healthcare, Nurofen Ultra Fast jest pierwszym lekiem przeciwbólowym na rynku pozaaptecznym dostępnym w formie kapsułek. Nowy produkt sprzedawany jest w dwóch rodzajach opakowań – z czterema i dziesięcioma kapsułkami. Koncern planuje wsparcie reklamowe dla tej marki. Przewidziana jest ogólnopolska kampania reklamowa w telewizji. Za strategię i kreację działań reklamowych odpowiedzialna jest agencja McCann-Erickson Polska, za planowanie i zakup mediów dom mediowy Universal McCann, za działania z zakresu marketing services – toruńska agencja Graf. Kwilosz nie podała szczegółów na temat kampanii. Według danych Pharmatrend IMS Health w segmencie leków przeciwbólowych OTC najlepiej sprzedającymi się markami w pierwszym kwartale br. były: Pyralginum (wartość sprzedaży 20,5 mln zł), Ibuprom (18,5 mln zł), Apap (13 mln zł), Nurofen (7,6 mln zł) i Codipar (5,8 mln zł). Boots Healthcare przeznaczył w ub.r. na reklamę brandu Nurofen 18,68 mln zł, natomiast w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. – 11,65 mln zł (dane: Expert Monitor). (JD)