Kraj

GfK Polonia poszerza zakres badań lojalności i satysfakcji konsumentów

Firma badawcza GfK Polonia wprowadza nowe analizy i moduły w licencjonowanej metodologii GfK LoyaltyPlus służącej do badania lojalności i satysfakcji...

Firma badawcza GfK Polonia wprowadza nowe analizy i moduły w licencjonowanej metodologii GfK LoyaltyPlus służącej do badania lojalności i satysfakcji klientów. Są to produkty o nazwie DisSatisfier Analysis oraz Conflict Monitoring. Stanowią one nowe analizy pozwalające na określenie czynników i wydarzeń krytycznych, które mogą mieć wpływ na obniżenie się poziomu zadowolenia i lojalności klientów, a nawet na załamanie się relacji biznesowych. W rozbudowanej metodologii znalazły się także nowe moduły: GfK Loyalty Human Resourses – badające poziom lojalności i satysfakcję pracowników, oraz GfK Loyalty Mysterty Shopping – badające faktyczny poziom usług oferowanych klientom końcowym. Do tej pory z badań metodą LoyaltyPlus korzystały firmy z sektorów: bankowości i usług finansowych, telekomunikacji i IT, mediów, farmacji, logistyki i spedycji, budownictwa i instalatorstwa, przemysłu papierniczego i branży motoryzacyjnej. Główny nacisk analiz położony jest na określenie czynników wpływających nie tylko na satysfakcję klientów, ale przede wszystkim na ich lojalność. Oprócz satysfakcji, która jest jednym ze składowych modelu, metoda LoyaltyPlus uwzględnia szereg czynników warunkujących lojalność i przyszłe zachowanie określonych w badaniu segmentów klientów. W Polsce metoda stosowana jest przez GfK Polonia od 1999 r. (JP)