Kraj

W "Gazecie Krakowskiej" nowy layout, więcej opinii, poszerzone dodatki

"Gazeta Krakowska" zmienia się od 1 października br. Ma podnieść także nakład, ale jego wysokość jeszcze nie jest podawana. "Gazeta...

“Gazeta Krakowska” zmienia się od 1 października br. Ma podnieść także nakład, ale jego wysokość jeszcze nie jest podawana. “Gazeta Krakowska” jest kolejnym ważnym dziennikiem regionalnym, który przeobraża się w mniej więcej tym samym czasie. Ostatnio bardzo wyraźne zmiany zaszły w “Dzienniku Zachodnim” i “Dzienniku Bałtyckim” (wszystkie trzy tytuły należą do grupy Polskapresse). “Gazeta Krakowska” będzie bardziej zorientowana na potrzeby i aspiracje mieszkańców Krakowa, co uwidoczni się zwłaszcza w krakowskiej mutacji dziennika pod nazwą “Echo Krakowa”. Do tej pory “Gazeta Krakowska” była lepiej czytana w województwie małopolskim niż w Krakowie. Gazeta stanie się bardziej opiniotwórcza i użyteczna. Planuje w większym niż dotychczas stopniu inicjowanie i przeprowadzanie na swoich łamach akcji o charakterze społecznym i edukacyjnym. Główny grzbiet “Gazety Krakowskiej” zostanie wzbogacony o cztery nowe kolumny (z głównym tematem dnia, publicystyczną, z infomacjami ze świata, z rozrywką). Rozszerzono także dodatki tematyczne. We wtorki będzie wydawany nowy, kolorowy 16-stronicowy dodatek “Giełda Pracy i Nauki”. Zmianom towarzyszy promocja “Gazety Krakowskiej” (billboardy, kampania radiowa m.in. w Radiu Kraków i w Radiu Plus), przy której wydawca współpracuje z agencją reklamową Padjas. Ceny reklam i moduły reklamowe w “Gazecie Krakowskiej” pozostają bez zmian. Czytelnictwo “Gazety Krakowskiej” w województwie małopolskim w okresie III-VIII br. wyniosło 28,4 proc., co daje dziennikowi pozycję numer jeden. W samym Krakowie “Gazeta Krakowska” w podanym okresie osiągnęła czytelnictwo 12,4 proc. Przed nią są: “Dziennik Polski” – 54,2 proc., i “Gazeta Wyborcza” – 28,2 proc. (PBC Daily, SMG/KRC Millward Brown Co., wskaźnik CCS). Średni nakład jednorazowy “Gazety Krakowskiej” w ostatnio podsumowanym miesiącu przez ZKDP, w lipcu br., wyniósł 55 tys. egzemplarzy, a średnie rozpowszechnianie płatne – 36,5 tys. (w piątki odpowiednio: 108,4 tys. i 75,7 tys.). (KP)