Zagranica

Gillette oskarżone o wykorzystanie w reklamie wątku ataku na USA

Brytyjscy widzowie złożyli skargi do Independent Television Commission (ITC). Twierdzą w nich, że ostatnia kampania reklamowa koncernu Gillette w sposób...

Brytyjscy widzowie złożyli skargi do Independent Television Commission (ITC). Twierdzą w nich, że ostatnia kampania reklamowa koncernu Gillette w sposób nieuzasadniony nawiązuje do ataków terrorystycznych sprzed dwóch lat na Nowy Jork i Waszyngton. W spocie przygotowanym przez agencję Abbott Mead Vickers BBDO (AMV BBDO) przedstawiono człowieka uciekającego z burzonego biurowca. Znalazła się w nim scena, w której bohater filmu zbiega po schodach gmachu, który w ostatniej chwili zawala się za nim. Reklama wspiera sprzedaż nowego dezodorantu Gillette o nazwie Right Guard. Widzowie podkreślają, że pierwsze emisje spotu miały miejsce na początku września br., na kilka dni przed obchodami kolejnej rocznicy ataku. AMV BBDO szybko zareagowała na skargi, usuwając z filmu scenę z walącymi się schodami w tle. Nowa wersja pojawiła się na antenie telewizyjnej 22 września br. ITC, do której wpłynęło 159 skarg, stanęła jednak na stanowisku, że reklama Gillette w sposób nieuzasadniony wykorzystuje wątki tragedii. Organizacja zapowiada podjęcie dalszych działań w tej sprawie. W ataku terrorystycznym na nowojorskie wieże World Trade Center zginęło ok. 3 tys. osób, wśród których znalazło się 67 Brytyjczyków. Reklamy telewizyjne realizowane przez AMV BBDO są bardzo często przedmiotem skarg telewidzów. Absolutny rekord liczby skarg (ponad 600) padł po emisji reklam gumy X-cite zatytułowanej “Dog breath”, której bohater zwymiotował na swojego psa. (“Brand Republic”)