Zagranica

Cesky Mobil ogłosił przetarg

Czeski operator telefoniczny, trzeci z kolei w tym kraju, który otrzymał licencję, firma Cesky Mobil zaprosiła sześć agencji do przetargu...

Czeski operator telefoniczny, trzeci z kolei w tym kraju, który otrzymał licencję, firma Cesky Mobil zaprosiła sześć agencji do przetargu na obsługę budżetu reklamowego. Są to: Ammirati Puris Lintas, Bates, Saatchi & Saatchi, Grey Advertising, McCann-Erickson Worldwide, Ogilvy & Mather Worldwide oraz Publicis. Faworytami, tj. agencjami nieobsługującymi jeszcze w Czechach żadnego operatora telefonii komórkowej, są w tym gronie: Grey, McCann oraz APL. Przedstawiciele firmy Cesky Mobil odmówili podania wysokości budżetu reklamowego, ale jest prawie pewne, że będzie on jednym z najwyższych w tym kraju, podobnie jak dwóch już działających w tym sektorze firm: Eurotelu i Paegasa. W ub.r. Eurotel był trzecim co do wielkości wydatków reklamodawcą w Czechach. Jego wydatki na ten cel osiągnęły 10,2 mln USD, natomiast Paegas wydał około 8,4 mln USD. Cesky Mobil, który jest konsorcjum składającym się z kanadyjskiej firmy Telesystem International Wireless, holenderskiej UPC, czeskiej Kabel Net i czeskiego banku IPB, rozpocznie działalność na początku 2000 roku. Od 1996 r., kiedy na czeskim rynku pojawił się drugi operator (Paegas), ten segment rynkowy wzrósł z 2 do 15 proc. Do firmy Eurotel należy obecnie 57 proc. rynku, natomiast Paegas kontroluje pozostałe 43 proc.